söndag, november 27, 2011

Blåser lite idag...

Lånade bilden ovan (klicka för större) av en vän på fb eftersom det var precis så det såg ut strax innan Varekil i förmiddags när jag o Alex åkte hem till mormor. Ja det är där bilden är tagen också då...
Det blåser o regnar lite idag... okej det blåser sjukt mycket idag :) Och min kära make länkade mig en artikel om när Tjörnbron rasade (Läs här) så det var ju verkligen jättekul o köra över tjörnbron i denna vind...
Kan ju tillägga att när jag var liten så var jag livrädd för o åka över den bron i mörker, har väl hört lite för många historier...
Tja vi tog oss över både bro o översvämmade vägar o fick oss några mysiga timmar hos mormor med det första tända ljuset, glögg, middag o lek :)
Funderade ett tag på o sova över där då det som sagt stormar lite o vägen troligen skulle vara helt översvämmad på hemvägen. Men inga rena kläder med, ingen snuttefilt o så jäkla ont i ryggen att jag bara måste ha min spikmatta så jag valde o köra hem via Uddevalla. På vindöbron så tog vinden verkligen tag i bilen o skrämde mig lite, så jag valde o inte åka över Uddevallabron utan åkte runt hela Uddevalla. Ödsmålbron var spännande, eller tja, motorvägen överlag var ganska otrevlig men vi tog oss hem helskinande :)
Alex somnade på vägen hem o sover som en gris o jag har ätit mig illamående på pizzarester o godis :P Men njuter av o höra vinden o regnet på utsidan tillsammans med en skrålande tv :)


Så fina

Inga kommentarer: