onsdag, november 16, 2011

PS3 o dimma

Idag har min man köpt sin födelsedagspresent o julklapp från mig. Ett playstation 3 eller ps3 som det kallas och därför kan jag itne få kontakt med honom... :D Jag hade tänkt köpa ett begagnat till honom i julklapp men så förstörde han den överraskningen då han fick erbjudandet o köpa ett Xbox360 av en jobbarkompis. Jag berättade då om mina planer o sa att han isf kunde få det av mig. Men så kom reklam på posten igår där man kunde köpa ett nytt ps3 till samma pris som jag hittat begagnade och bara några hundra kronor dyrare än det begagnade xboxet så tja idag gick han o köpte sig ett nytt ps3. 2 veckor innan hans födelsedag o 1½ månad innan jul :P Men han får skylla sig själv då han inte kommer få så mycket då! Men grattis o god jul till dig Pelle då ;)



Jag och Alex har inte köpt några tv-spel utan förmiddagen spenderade vi hemma, jag försökte få grejat men jag vill röja ut sånt vi inte behöver o använder o det mesta av det ligger på vinden... Men gick igenom Jamies garderob iaf, var ju inte så jättemycket kläder kvar där men lite.
Sen så promenerade o cyklade vi ner till torget för o möta mamma som hade bilen, för vi skulle till Pernilla. Efter några om o men så fick vi bilen o åkte mot Dalsland. I Stenungsund hade vi strålande sol så döm av min förvåningen då jag kör in i en vägg av dimma när jag kör ur Uddevalla. Men jag tog mig hem till Pernilla efter ett par samtal så jag fick veta vad de skulle stå på skylten för att känna igen sig var dödsdömt.
Var mysigt o träffa Pernilla o titta på lilla Alma som var så söt o snäll! Alex var blyg till början men sen gick han igång o då kunde knappt jag o Pernilla samtala :P
På vägen hem hade dimman lättat o jag o Alex tog oss till torp där vi åt middag på mcdonalds och handlade lite på Maxi. Sen var de raka vägen hem för klockan var mycket. Nu är Alex i säng o jag ser på tv som alla andra kvällar... Det är under kvällarna jag saknar Pelle o Jamie som mest eftersom dem även i Gib är iväg under dagtid.

Imorgon har vi inget inplanerat, tvätta lite, greja lite, cykla lite blir det nog iaf. Men inget avancerat :)

Inga kommentarer: