torsdag, november 03, 2011

Tomorrow, when the war began

Igår kväll såg vi denna film, baserad på första boken i John Marsdens serie om en ockupation av Australien där 8 ungdomar undkommer då dem är ute i bushen o tältar. När dem upptäcker vad som hänt så skapar dem en egen liten gerillagrupp. Och böckerna handlar om kampen, sorgen över förlorade vänner, den första kärleken och deras fantastiska insatser i ett krig som inte såg så lovande ut från början...
Den bokserien har varit min favorit sen jag var 10 år o läste den första gången, har såklart läst mycket annat bra men än idag älskar jag serien o jag läser om den sådär vart 3e år trots att det är en ungdomsserie.
Filmen vart helt klart duglig, personerna såg givetvis inte ut som jag hade tänkt mig och allt vart ju väldigt avkortat men den stämde någorlunda överens med boken. Nu hoppas jag dem fortsätter filmatisera alla böckerna, tror det är 7 böcker!

Inga kommentarer: