måndag, november 14, 2011

Cykellycka

Idag har vi hunnit med två turer på cykeln och Alex är i himlen :) Han älskar sin cykel och jag börjar undra om vi inte skulle ha köpt en sådan åt honom i Gib ist för den där sparkcykeln, men kommer ju fler chanser... Iaf får han njuta av den vi har här i Sverige så länge som vi är här :)

Annars idag har jag hunnit med o städa en mycket grisig toalett, fått satt en tvättmaskin o fixat i ordning här i största allmänhet. Dvs stöka till städningen som gjordes inför visningarna. Men man kan inte leva med o ha allt möjligt i sina byrålådor och Saker staplade på fel sätt. Funkar ju inte så när man vill leva ett normalt liv...
Sen så begav vi oss av ut mot mormor o Henån efter en cykeltur, tja, Alex cyklade o jag promenerade :) Blev att jag flyttade Alex bilstol när vi kom till bilen också, stackaren satt med knäna till hakan. Så fick placerat bilstolen i mitten i baksätet o nu har han betydligt mer benutrymme :)
Vi var hos mormor några timmar, tja vi kom vid 12.30 o åkte hem vid 16.30 så blev ju en stund. Mamma o Lasse kom dit någon timma också för o hjälpa mormor med räkningar osv. Där är jag inte till mkt nytta då jag inte har den blekaste hur man betalar räkningar om man inte gör de via internet ;)
När vi kom hem från mormor så blev det middag o sen vandra hem till brorsan. Lilla Ellie börjar bli så stor och kom gående när vi kom :) Det går för fort o man missar så jäkla mycket när man bor så långt bort... Men idag fick faster mysa lite med henne :) sen så blev det endel Mario bros på Wii, ett spel som jag länge velat ha men inte tagit mig råd o köpa, nu vill jag inte ha det mindre... roligt ju :) Var mysigt o träffa bror med familj o Alex hade roligt med storkusinen Tuva. Men klockan går fort när man har trevligt så snart fick vi gå hem o lägga Alex. Imorn ska vi upp tidigt o åka till Östra sjukhuset för o träffa tant doktor med mitt hjärta. Få se vilka roliga besked hon har o komma med den här gången...
Ska även åka o kolla på ett begagnat babyskydd då vårat tyvärr har gått sönder då brorsan lånade det, tack o lov märkte dem det innan en olycka var framme iaf! Inte hela världen men ett babyskydd måste vi ju ha! Ska kolla på ett likadant men 3årsmodeller nyare än vårat då det var inköpt i år. Varför inte liksom när man har trivts med det :)
Annars imorn ska jag se om jag orkar göra gbg, ingen nappade på o följa med så känns halvkul o gå runt ensam med Alex. dessutom står vår vagn inpackad längst in i förrådet och jag tänker inte ens försöka o krångla ut den.. Jag är för tjock för o krångla mig in o för gravid för o lyfta undan dem tunga sakerna... O gå på stan utan o ha vagn med känns lite dödsdömt från starten... Dock behöver jag nya mammabrallor så får väl kanske svänga förbi Bäckebol eller nåt på vägen o kika. Känns inte så skoj då det är så kort tid kvar, men tror inte jag klarar mig på ett par...
Nej, nu är det dax även för mig o krypa till sängs, ses!

Inga kommentarer: