onsdag, november 23, 2011

Julklappsshopping

Sitter på diverse hemsidor o kollar julklappar. Pelle tycker att jag är en plåga som länkar o ber om åsikter hela tiden :P Men jag försöker hitta billigaste alternativen, speciellt för sånt som är lite svårare o hitta i vanliga butiker. Försöker få tag på billigt pyssel i lite större förpackningar, tex pärlor, paljetter o färg, någon som har nåt bra tips? Jag har varit inne på några sidor o de ser helt okej ut i pris tills man lägger på moms o frakt... suck...
Sen ska man ju hitta bra leksaker till Killarna, eller Jamie är klar o han får en dyr men efterlängtad sak så han kommer inte få så mycket annat av oss. Men Alex ska ju ha bra grejer också, men får ju inte bli för många för då blir väl Jamie avundsjuk på antalen paket... Det är ett dilemma det här med paket o barn. I den här åldern kanske inte summan på paketen behöver vara millimeter rättvis men det får gärna se rättvist ut i mängd. Därför vill jag köpa några småsaker till Jamie så han får fler paket även fast det är hans som är dyrast, konstigt tänkt? Alltså inte så han får fler paket än Alex men så att han inte bara får ett dyrt av oss o Alex får 5-6st, för han fattar ju inte att vi lagt betydligt mer pengar på hans ända paket än på Alex 5st... Hur gör man får att alla ska bli nöjda? Från början tänkte jag att vi får försöka hitta någon liknande pryl till Alex i samma prisklass, men en, det funkar helt enkelt inte för det är ändå 2 år emellan och Alex är inte mogen för den typen av saker...
Pysslet hade jag tänkt dem skulle få ihop eftersom båda nyttjar det så det inte blir "Nej Alex får inte använda dom pärlorna för dom är miiiina"... Syskonkärlek ;)
Well, dem övriga julklapparna som ska köpas är typ uttänkta nu o behöver bara inhandlas också...
Vadå märks det att jag har lite kontroll o planerings behov? :D

Inga kommentarer: