fredag, juni 13, 2014

Yrsel igen

Måste erkänna att det är lite deprimerande att läsa alla bloggar där man firar in sommarlovet osv, här har vi ungefär 3 veckor kvar med skola innan det är vår tur. Inga pampiga avslutningar här inte, inga uppträdande eller så, man får sina prylar och that is it. Vi kommer dessutom missa sista skoldagen då det var enda dagen med vettiga priser på flyget till Sverige... Meeen vi firar iaf att vi har långhelg och att halvdagarna börjar på tisdag! Dessutom kommer farmor på söndag :) Jag tror jag längtar mest av alla, till största delen för att jag är i så desperat behov av avlastning. Pelle jobbar väldigt mycket så jag är i stort sett ensam med barnen hela tiden. Ibland blir jag arg på honom även fast jag vet att han jobbar mycket för att vi ska överleva. Men ibland känns det som whats the point, vad ska vi med pengar till om vi aldrig hinner njuta av dem ihop... Jag valde ju inte att leva med honom för att bli försörjd utan för att jag ville spendera livet med honom...
Så ja jag längtar efter att farmor kommer, hon är en klippa som alltid hjälper till med allt vad det gäller barnen, kanske jag och Pelle tom kan sno oss till en kväll på tu man hand ( om han har tid) ;)

Idag har vi ingen bra dag, jag lider av min yrsel som jag har då och då, Alex är supertrött och har varit gnällig hela dagen och sover faktiskt just nu. Mollan är trött och understimulerad och Jamie han är bara uttråkad, hur som helst är detta ingen bra kombo, så vi har mest surat på varandra idag... Blev en vända till poolen i förmiddag men jag och Alex orkade inte och Mollie ville inte bada utan mig så Jamie fick gå upp han med. Jag har försökt städa också men energin har inte funnits, men en tvättmaskin och en diskmaskin är körd iaf. Ne inge bra dag...


Inga kommentarer: