söndag, juni 22, 2014

Fotostund

Idag grävde barnen fram diverse grejer ur utklädningslådan vilket resulterade i en rätt rolig fotostund! Dock slutade fotostunden rätt abrupt då jag i min kreativa anda hade fått ut barnen i dagsljuset för att fota men glömt nyckeln inne... Pang så blåste dörren igen med oss alla fyra på utsidan... Pelle satt på ett plan till Cypern och paniken kom krypande. Men vi gick runt huset för att kolla om det gick att klättra in på balkongen som stod öppen. Men nej, för högt... Spanar in på grannens tomt och får syn på en stege så jag frågar försynt om dem pratar engelska, jo det gjorde ju en av dem och efter att jag förklarat och dem pratat fram och tillbaka med varandra på ett språk jag inte är säker på vad det var, lät mer som franska än spanska men kan ha varit något annat också, hur som helst, så började en yngre man dra fram ett bord under vår balkong. Han hämtar sedan stegen och ställer ovanpå bordet och gestikulerar att jag ska hålla, en annan man håller också och den yngre klättrar upp. Han når upp med händerna men det är fortfarande en bit kvar... Men han hoppar och klättrar upp som en apa! tack gode gud för det!!! Och han släpper in Jamie som sprungit runt... Så ett ganska abrupt avslut på vår fotostund med några fina bilder hann jag få, även fast jag känner mig lite ringrostig igen. Ser fram emot en ny lins så jag kan börja upptäcka mina kamera och mina fotokunskaper igen, det är så himla kul!









Inga kommentarer: