tisdag, juni 24, 2014

Rainy day

Idag har det regnat, jisses vad det har regnat... Var uppehåll dem första timmarna, iaf till största delen med ett par skurar bara. Jag gick en promenad med Kamila innan hon var tvungen att uträtta ett ärende så då gick jag och Mollie o satte oss under tak och åt churros och drack lite kaffe :) Väldigt mysigt, det var ju inte direkt som att vi kunde gå till en lekpark då allt var pisseblött iaf. När vi fikat klart så skulle vi bara kika lite i en affär och gå på den offentliga toaletten som man även får in vagnen på men då bröt helvetet löst, jäklar vad det började regna, hela himlen öppnade sig och det började blixtra och dundra så vi höll oss inne hehe. Spatserade runt i ICC shopping center vilket egentligen är rent skit men det höll oss torra och någorlunda roade, tills vi var tvungna o ge oss ut i regnet för att hämta pojkarna. Då himlen var blå när vi gick från bilen imorse så lät jag paraplyer och regnskydd ligga kvar, big mistake!! Oj så blöt jag blev :D Men som av magi så slutade det regna när jag och pojkarna skulle lämna skolan så dem klarade sig, himlen öppnade sig igen strax efter att vi kört ut från parkeringen så bara deras skor blev blöta då vägarna i gib inte direkt är anpassade för regn och sjöar bildas snabbt...

Blev hembjudna till Trine så efter ett annat ärende så åkte vi dit och spenderade resten av dagen där, lika trevligt som alltid! På vägen hem somnade Mollie och jag försökte väcka henne och ge henne mat när vi kom hem men honom somnade typ om vid matbordet så fick stoppa henne i sängen, ska bli spännande vilken tid inatt hon vaknar och är hungrig och klarvaken... Haha...


Lek på Casemates i väntan på Kamila

Churros med närgångna fåglar

Mina pojkar, en sjö i Gib och så lilla mig!

4 kommentarer:

Yohanna - Småbarnsliv, Träning, Äventyr, Vardag, Känslor sa...

svar: Jag hade personligen gärna varit hemma mer om jag kände att jag haft råd, men så är absolut inte läget. Så det förstår jag inte varför man retar sig på, det måste ju vara den familjens val liksom. Låter ju som ni bor superbra!

Yohanna sa...

Svar: Oj ja det var verkligen komplicerat. Skönt dock att ni hittat en bra lösning till det hela...! Går barnen i svensk skola, eller internationell, eller spansk? :) Vi har funderat på Gran Canaria där svensk förskola finns, men då måste jag hitta arbete och sambon arbeta på distans mot sverige eller nåt sånt.. Vi har varit mkt i Thailand och bott där, men barnen har hittills varit för små för förskolan därnere.. men skulle funka framöver nu dock.. Kanske nästa vinter blir nån långresa, vi får se hur livet artar sig...! Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Så härligt det låter med mammaliv i Spanien!
Kikar in snart igen:)
Tack för tips:)!

Yohanna sa...

Svar: Fast jag vill inte vara hemma 100%, jag tror inte jag skulle klara stimulera dem på ett bra sätt då det skiljer 3 år mellan dem och de har totalt olika behov.. så de behöver verkligen förskolan och deras härliga pedagogik, så ger jag dem andra bitar. Tror det vore en perfekt kombo. Så skulle jag gärna jobba via nätet, blogga, och göra något mer från webben, vore optimalt. Men Thailand känns så oerhört långt borta, och ingen kommer och hälsar på. På GC känns det faktiskt som någon skulle kunna komma och hälsa på hemifrån, vore kul...!! Härligt att ni får till allt så bra därnere och trivs så bra...!! Livet är verkligen för kort för att bara leva på rutin.. detta blir bland de första åren på våra 8 år vi inte har någon utlandsresa planerad alls ;)