lördag, juni 07, 2014

Fredagen som gick

Gårdagen blev inte som jag hade tänkt, jag var så trött, tror jag behövde en lugn dag för jag fick inte städat eller gjort något direkt vettigt. Vi gick på en promenad till en stor kina bazar som är väldigt vanliga här i Spanien. Dem säljer billiga saker av låg kvalitet men vissa grejer kan man köpa, jag köpte tex ett litermått och en adapter som vi behövde. Men i övrigt så blev det inte så mycket gjort, somnade till och med en stund på eftermiddagen när Mollie såg på film, helt slut som artist... Men sen på kvällen var det kalas för Luciana i en jöttefin grön park som även hade en lekplats. Vi var fyra familjer som var bjudna varav två enbart pratade spanska. Jag trodde att det skulle bli en rätt tråkig kväll men det blev förvånandsvärt trevligt och jag förtår så mycket mer spanska än jag tror. Pelle imponerade genom att föra massa konversationer på spanska, jag är inte där ännu men jag förstod mycket av det som sas och kunde nog ha pratat lite men jag blir rätt blind sided när jag blir tilltalad på spanska och kan inte riktigt svara även fast jag senare kommer på hur jag skulle ha svarat... Oh well det kommer nog till mig snart också :)

Idag har Pelle tagit sig en välbehövlig sovmorgon så jag har spelat tv-spel med Jamie och surfat runt lite, en rätt så skön förmiddag! Nu står handling på schemat men först lunch och dusch.


Fredagshäng med Mojmoj

Slappande hemma innan kalas, jag har visst blivit parkering

Lucianas 4års kalas

Lucianas 4års kalas

Lucianas 4års kalas

Lördag

Inga kommentarer: