lördag, juni 28, 2014

På nya äventyr

Igår hade jag en riktigt dålig dag, jag mådde skit och kunde liksom inte fokusera mina tankar och vandrade mest runt som en zombie... Matt i hela kroppen och ingen ork till något men Mollan och jag hann med frukost på morrisons café med Nina och sedan en vända till den nya parken i Gib där vi träffade Ida, Carina, Jessica och Ulrika. Dem tre förstnämna gick rätt snart efter vi kommit men hängde med Ulrika och Felix ett tag innan mina pojkar skulle hämtas. Sen zooombie körde jag hem med tre snarkande barn, borde inte ha kört bil men vi var tvungna o ta oss hem ju... Sov bort eftermiddagen medan barnen såg på film och lekte och sen kom Pelle hem och tog över rodret! Blev slappande hemma med tv, kinamat och god choklad som P hade köpt med sig från flygplatsen!

Frukost och häng i Commonwealth park

Idag mådde jag dock bättre, fick sovmorgon och efter lite kaffe så drog vi i gång riktig städning då hemmet förfallit lite de senaste dagarna. Barnen fick städa sina rum för o få veckopeng och sedan begav vi oss ut. Tanken var att åka till Marbella för lunch och lek i den stora gröna parken som finns där, men barnen var trötta och gnälliga så vi tänkte att vi åker en vända så dem får sovit lite först (Alex och Mollie somna väldigt lätt i bilen). På impuls kör vi mot en stad som heter Istan, ironiskt nog är Istan inte alls i stan utan högt upp i berget klättrandes men jättefint! Men vi är som vi är så vi ville inte åka samma väg tillbaka igen så vi letade reda på en annan väg som blev smalare och smalare och snart övergick i grusväg, ungefär där ville jag vnda om men inte Pelle. Nejdå ist fortsatte vi längs med denna smala grusväg som klättrade utefter bergets kanter och som blev gropigare och gropigare... Jo bitvis satt jag och blundade och höll i mig för allt vad jag var värd, det var riktigt läskigt men tja Pelle är enveten och att vända om kändes inte så kul, för inte kunde väl vägen bli sämre än vad den redan varit?! Men jo, bitvis var det riktigt illa men våran lilla Renault Megane kämpade på tappert och slutligen kom vi ut på asfalterad väg igen och när vi fick syn på en stor väg så halkade hjärtat ner på rätt plats igen. Puh vilket äventyr, men vi överlevde ;) Haha

Vi hittade ner till Marbella igen och fick i oss god tapas till sen lunch och fick besökt den fina parken. Vi hann även med glass och kaffe på ett fik och lite mer lek i parken innan vi styrde kosan mot mataffären och sedan hem.


Istan

Ungefär här ville jag vända

En timme senare, äntligen på asfalterad väg, blev inte några bilder på den kassa vägen då jag då mest satt och höll i mig. Kolla in hur ren bilen blev, haha... Men utsikten gjorde äventyret värt det

Lunch i Marbella

Parkhäng

De finaste jag har!

Mollie har varit så sjukt cool idag med sina "converse" och Alex hatt

Parkhäng och fika

Och så mera lek!

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å så många härliga bilder:)