söndag, juni 29, 2014

The power of imagination

Jo fantasins kraft är stark och jag känner den. Upprepade fall av yrsel och hjärtklappning har fått fart på mig, i fredags led jag av det plus trötthet och idag lider jag av detsamma. Tankar på att det skulle vara mitt hjärta är ju inte helt otippade, tanken har slagit mig både en och två gånger. Jag led av samma symptomer den sommaren jag var gravid med Mollie, nej jag tror inte jag är gravid, men en graviditet påfrestar hjärtat och gör det därmed sämre, kan inte låta bli att undra om mitt hjärta tre år senare har blivit såpass mycket sämre?! Men som jag sa till Pelle förut, om det nu var hjärtat, då skulle det ju vara konstant och inte bara då och då. Jag tror att detta plus faktumet att jag står lite mellan stolarna rent sjukvårdsmässigt påverkar. Jag har fortsatt healthcard i Gib men eftersom jag inte bor där och om nåt allvarligt skulle hända så kanske det skulle komma fram och dem skulle kolla djupare på det... Vilket antagligen skulle gör mig personligen betalningskyldig och hjärtoperationer är inte direkt gratis... Är utskriven ur Sverige och har inga rättigheter där längre och i Spanien har jag inte blivit ordentligt inskriven ännu... Alla rekommenderar privat sjukförsäkring här nere men av personliga erfarenheter så vet jag att det är svårt o få med mitt hjärta... Så jag känner väl lite oro inför det... Och därför drar jag mig även för att uppsöka en läkare och kolla detta, suck.


Inga kommentarer: