tisdag, juni 10, 2014

Trött på folk

Det har slagit mig hur egoistiska människor har blivit, få som uppoffrar sig för andra, alla sätter sig själv först i dem flesta situationer. Jag känner att jag inte tillhör dessa, att jag kanske uppoffrar mig för mycket för andra. Jag kör hit och dit, jag hjälper folk med det jag kan, köper saker, peppar och gör saker jag själv inte vill. Jag säger nej ibland men det ger mig enormt dåligt samvete och sedan blir jag arg på mig själv, varför ska jag vara den som alltid uppoffrar mig?! varför kan inte jag få något tillbaka?! Jag säger inte att alla jag känner är såhär men jag märker hur mycket vanligare det blir. Borde jag säga nej oftare?! Sluta hjälpa till och bara tänka på mig själv eller ska jag fortsätta och inte få något tillbaka?!

När jag ändå gnäller så är jag trött på att det är okej för vissa personer att ha åsikter men när andra uttrycker sig så blir det pajkastning och hårda ord. Därför väljer jag att inte göra denna blogg mer offentlig, jag nöjer mig med mina 4-5 läsare som enligt min statistik kollar in, även fast jag hade velat få mer respons på allt jag skriver. Men jag tror inte jag skulle orka med påhopp om saker vi gör eller inte gör. Jag väljer också att hålla tyst på facebook och har inte skaffat twitter för jag orkar inte.

Jag antar jag är lite trött i största allmänhet på folks attityd, trött på att bli åtsidosatt.

Inga kommentarer: