fredag, februari 28, 2014

Friday is upon us

Som så många andra så firar jag att fredagen är här, och jag hade en underbar förmiddag med mina fina vänner.  Jag sprang på Kamila vid skolan och tog en promenad med henne på 45 innan det var dags att träffa Anne. Var skönt att få röra sig lite och snacka lite med K. Sen blev det mysigt frukost på Café Solo med Anne innan vi gjorde stan osäker. Hon är väldigt kreativ och hjälpte mig o hitta resten av outfiten åt Alex till World book day, perfekt! Det var härligt att prata av sig med en god vän, hon är som en mentor eller en äldre syster som har gått igenom mycket av det jag går igenom nu, då hon har samma åldersskillnad och kön på sina barn bara det att hon ligger några år före mig :) Så ja det var skönt o prata med någon som inte dömer, som vet hur det är och har varit med om typ samma grejer med sina barn. Inte för att jag har några problembarn, snarare tvärtom men ibland orkar man bara inte med mer...
Nåja, när hennes parkering gick ut så gick jag och Mollie hem och jag bara föll platt, så himla trött blev jag! Ja jag ramlade inte utan jag orkade bara inte lyfta ett finger när vi kommit hem... Hämtade pojkarna från skolan och blev ännu tröttare, vet inte vad det var med mig. Men lyckades så småningom vända på det, fått gått ner till affären mittemot och köpt ägg så jag kunde dra ihop en ugnspannkaka och enkla muffins med nougat i till efterrätt. Vi brukar ha filmmys på fredagar men ikväll orkade vi inte, Pelle har haft väldigt kraftig migrän hela dagen och tja jag är fortfarande inte pigg... Så barnen fick krypa upp i Jamies säng och se på film själva, ser riktigt mysigt ut, nästan så man ångrade sig...


Movie time!

Dagens efterrätt

Dagens Pelle, trött o sleten

Inga kommentarer: