fredag, februari 21, 2014

Vår

Våren har kommit till Gibraltar idag, ja det kanske är tillfälligt men jackor åker av förutom på dem mest envisa gibbon som tror att man behöver dunjacka när vintern som kallast blir åtta tio plusgrader. Dem brittiska turisterna går i short och t-shirts och är lika bleka som sina vita tröjor, men trots vind så är det skönt ute idag, även fast jag nöjer mig med långärmat ett tag till :) Enligt min app är det 15 grader och det kan nog stämma rätt bra, ser dessutom ut som på appen att solen kommer hålla sig framme de närmsta dagarna och att tempen kommer stiga! I like it, det är denna årstiden det är som bäst att bo här nere i södern. För om ett par månader blir det för varmt igen...

Förresten visade dem Sverige-Finland matchen på en av sport barerna ner i OV nu när jag gick förbi med hunden och där stod det en stor kraftig man i Finlands-tröja, jag fick verkligen bita mig i tungan för att inte säga "heja Sverige" haha :) Dumt o reta upp stora kraftiga finnar ;)



Inga kommentarer: