lördag, mars 01, 2014

Esteponatur

Denna dagen har vi spenderat i Estepona, vi kom till och med ut ur Gib smärtfritt. Dock har vi haft ruskväder med vind och regn, men vädret till trots så låg tempen på behagliga 17 grader! Och trots ruskväder så har vi hunnit med o kolla in områden vi kan tänka oss och bo i och hitta flera stycken lämpliga alternativ, det optimala vore i utkanten av Estepona stad, nära påfart till motorväg, hav och mataffärer men ändå gångavstånd in till centrum. Men har även funnit fina områden mellan Estepona stad och San Pedro där vi skulle kunna tänka oss och bo. Vi har lokaliserat skolorna vi hade tänkt till barnen och kommit fram till att det skulle ta ca 15min med bil från svenska skolan till den delen av Estepona stad vi vill bo i och ännu kortare från den internationella vi kollat på för Jamie. Känns helt okej tycker jag och det känns otroligt bra att ha lite mer koll på vad vi är ute efter. Jag har kommit fram till att jag inte är intresserad av att bo mitt i stan med gatan utanför dörren utan jag vill in i ett lugnt område, gärna gated community, där man vågar släppa ut barnen utanför för lite lek osv. Plus är ju om det finns pool och lekplatser i området dessutom! Annars kan vi lika gärna stanna i lägenheten vi har här i Gib känns det som...

Efter vår biltur så åkte vi hem till Daniela och Marco där vi blev bjudna på grillat till sen lunch, vart gott men fick sitta inne och äta pga regn och rusk. Efter maten hade regnet lagt sig så vi gick ut för en kopp kaffe på stan. Blev en rätt lång promenad men vi fick se gamla stan i Estepona som var ömsom vacker, ömsom riktigt nedgången... Men trevligt hade vi och Mollie bokstavligt avgudar Luciana, om några år tror jag dem är bästisar på riktigt! Det blev en heldag och när vi kom tillbaka från vår promenad och fika så var klockan halv åtta så var bara till att åka hem, och hör o häpna, ingen kö då heller!

Baby Ivan

Jamie

Luciana

Daniela

Pelle

Alex

fika!

Förresten, har vi ett tredje världskrig på ingång? Lite läskigt är det allt! Pelle pratar om att bunkra mat och vatten för man vet ju aldrig, så jag kan inte annat än undra hur vår värld ser ut om ett par år.... Jag följer inte nyheter så aktivt men just det här med Ukraina har vi väl följt lite extra då vi har vänner med nära och kära där, då berör det lite extra. Och nu verkar ju Ryssland vilja framkalla ett världskrig. Jag hoppas och ber att det ska lugna ner sig, jag föredrar detta -->


Inga kommentarer: