måndag, februari 24, 2014

Igår och idag

Ja när livet lägger in en högre växel så finns inte alltid tid för bloggen, men gud en sån härlig dag vi hade igår! tja om man bortser från dem timmarna vi spenderade i kön igår ut ur Gib medan hockeymatchen började och maken blev allt mer irriterad. Men resten av dagen spenderade vi hemma hos Ulrika och Ola där vi hann med både lunch, massa lek och middag innan vi vid halv nio på kvällen lyckades övertala både oss och barnen om att vi behövde åka hem... vart ju ändå skola idag. Men dem bor så fint med stor trädgård, pool och stor terrass där vi kunde sitta i solen och njuta medan barnen lekte. Perfekt blev det att alla hittade någon eller något att leka med även fast deras pojkar är äldre än våra, nå förutom lilla Felix.
Dock fick vi lämna igen Bluei och det var inte lika kul, en så himla fin hund som jag verkligen fattat tycke för, och vad det verkar som, hon får mig. Det är väldigt tomt här hemma nu och även fast förnuftet säger mig att vi inte ska skaffa hund nu så säger hjärtat precis tvärtemot... Tur jag kan få träffa och låna Bluei då och då ändå :)

Idag har det också varit fullt ös då jag och Mollie har lekt med Trine och Leo, vi gick på lekgrupp ute i europa point på morgonen då det regnade. En grupp vi inte testat innan men som vi definitivt kommer tillbaka till då lokalen var jättebra och människorna där väldigt trevliga! Hann även med lunch här hemma och Leo sov middag innan dem gick hem och vi gick och hämtade killarna. Blev en liten lugn stund här hemma innan vi åt mat och satte fart mot scouter, trummor och storhandling så som alla andra måndagar. Så nu är kyl och frys full igen, alltid skönt!

Måste även berätta att jag idag påbörjat dieten som kallas 5:2 vilket innebär att man fastar 2 dagar i veckan och dem andra dagarna får äta vad man vill, med måtta såklart. Så jag har gjort min första fastedag idag och det har gått över förväntan, man får äta 500kcal så jag har fått i mig två portioner havregrynsgröt och ett ägg vilket har hållit mig på banan utan problem! Har vänner som uppnått fantastiska resultat med detta och det är ändå relativt enkelt, mkt lättare än pulverdieter och liknande. För man vet, att imorgon får jag äta vad jag vill ;) Så jag kommer köra två fastedagar och två sockerdagar, övriga dagar kör jag vanlig mat och försker tänka mig för. Ska även försöka få till 3 träningspass eller långpromenader i veckan. Känns inte orimligt!

Ett par bilder från igår, men fotade inte mkt:

Alex klättrar i träd

Alex

Mollie och Felix leker utan att bråka

Sharing is caring...

1 kommentar:

Maja sa...

5:2 is the shit! Jag behöver skärp i alla mina byxor nu och det enda jag behövt göra för det är att vara lite hungrig ett par dagar i veckan. Och när man får lite rutin på det är det en regelrätt befrielse att slippa bry sig så mycket om frukost/lunch/middag två dagar i veckan! :)