fredag, februari 21, 2014

lunchpaus

Städa, städa varje freda o så varje jul, för det tycker jag är kul... Ehm kanske inte så jättekul men om inget annat så är det tillfredsställande. Dock följer min dotter efter mig och river ut ny skit hela tiden. Försökte distrahera med trolldeg men det funkade i kanske 20 min och sedan var hon på det igen... Just nu ligger det duplo i hela vardagsrummet och hon kastar runt den tomma lådan som tillhör duplot, hon som brukar va så himla ordningsam... Tydligen har pappas gener bubblat upp till ytan lagom till våran städdag ;) Men barnens rum är i hyfsad ordning så länge Mollan håller sig i vardagsrummet, och samtliga sängar har fått nya lakan vilket alltid är skönt! Tvättmaskinen snurrar och jag har lunchpaus. Strax blir det damma, dammsuga, skura toalett och tvätta lite mera. Hoppas hinna klart innan pojkarna ska hämtas! Då kan vi belöna oss med parklek innan vi går hem och stökar ner igen :D

Tänkte dessutom baka paj till efterrätt idag då P köpte riktig vaniljvisp på svenskbutiken häromdan, tänk att vaniljsås kan skilja så mycket... jag älskar paj så det ser jag fram emot!!

Snygg gubbe jag gjorde i trolldeg inte sant?

Koncentration

Troll som leker med trolldeg

Inga kommentarer: