söndag, februari 09, 2014

Tarifa

Jo så vi kom iväg till Tarifa, blev dock inte den utflykt jag föreställt mig då vi körde igenom dimma på den vackra vägen och sedan stensomnade alla tre barnen och Jamie och Alex vaknade inte förrän vi var på väg hem ;) Alla café var dessutom stängda så ingen kaffe fick vi heller på vägen. Men två stopp för fotografering blev det på vägen, så jag fick iaf ut något av det. Barnen blev dock lite besvikna så för att utflykten skulle vara värt något för dem så åkte vi till McD i Gib och åt middag och sedan fick dem leka ett tag i deras lekland.

Ikväll har vi haft ett utbrott av Jamie (som aldrig är trött, erhm...) som inte ville sova. Mitt i hans utbrott gick strömmen då vi har världens storm här. Så fick tända massa ljus, det var riktigt mysigt. Dock kom strömmen tillbaka efter tjugo minuter och Jamie gav upp så småningom. Stormen fortsätter dock på utsidan och det är orkanvarningar för inatt, och vi såg faktiskt en liten mini orkan ute på havet tidigare idag. Och nu tjuter ett brandlarm här i huset som driver mig till vansinne... Dock ingen rök i sikte eller brandbilar så jag tänker inte släpa ut familjen som redan sover i stormen pga falskt alarm... Säkert stormen som ställer till det...
NU blåser det så mycket in i vår AC att det låter som den ska sprängas, känns lite halvtryggt här för tillfället... Gib och spanska solkusten, inte alltid en idyll....

The pathway to heaven?

Pelle plutten

Slagen hjälte

Jamie jag-är-aldrig-trött Wolf

Mojjmojj vaknade vid första fotostoppet

vår fina bil...

Tarifa

Jag är dökär i denna bild

Havet i uppror

Inga kommentarer: