tisdag, februari 11, 2014

En hjärtesak

Om två veckor har jag fått en tid hos en kardiolog här nere vilket gör det extra tydligt för mig att vi lämnat svenska systemet. Jag sörjer verkligen min Kardiolog på östra, vill verkligen inte lämna henne och att eventuellt behöva hjärtopereras i ett annat land än Sverige skrämmer mig. Jag vet inte varför, jag vet att det antagligen finns ännu bättre läkare i UK än det finns hemma i Svea men det är där jag känner mig trygg. Detta är en av få nackdelar jag ser med att bo här nere, och dem övriga är i stort sett att man är så långt i från familj och vänner och ibland manana attityden dem har här.
Men denna nya kardiolog är säkert bra och trevlig också... Så nu måste jag ladda hjärnan med medicinsk engelska så jag kan ta mig igenom första mötet... Lite nervös inför resultatet är jag ju också, är ju nästan bara i situationer som denna som jag tänker på mitt hjärta, men så får man en läkartid och så blir det så verkligt... Jag hoppas såklart på oförändrat läge, gärna förbättrat men det är väl egentligen inte möjligt så får hålla till godo med oförändrat! Håll gärna tummarna med mig!

Och appropå hjärtan, skänk en slant och hjälp forskningen om barnhjärtan!

Klicka på hjärtat för att komma rätt

Inga kommentarer: