onsdag, februari 26, 2014

det blir inte alltid som man tänkt


När denna veckan började så trodde jag att jag hade hela veckan planerad och klar och jag visste precis vad dagarna skulle innehålla. Men som bekant så blir inte saker som man tänkt sig... Igår fick ju Mollie feber så det fick bli en lugn dag hemma förutom lite lek i lekparken när vi hämtade Jaie. Idag skulle jag varit iväg på lekgrupp men eftersom Mollie hade feber igår och jag tyckte mig se nån prick på henne så vågade jag inte ge mig iväg, då vattkoppor går här just nu. Dock har Mollie varit pigg idag och inga prickar så var nog inte det, trots det var vi hemma på förmiddagen och jag trodde det skulle bli så även på eftermiddagen/kvällen. Men så ringde Daniela och Marco och sa att dem var i Gib och undrade om vi ville komma och äta med dem på Morrisons, så det gjorde vi. Innan någon viktigpetter börjar peka med pekpinnar så kan jag tala om att barn äter gratis på vardagarna så hela våran familj åt middag för ca 125 kr, alltså mat för 5 pers och dricka serverad vid bordet. Det är typ vad det hade kostat o äta hemma också...
Sen skulle vi gå till lekparken men den stängde dem tydligen klockan sju så vi åkte hem till oss då det var fler timmars kö ut ur Gib för dem. Dem blev kvar till klockan nio och Mollie var i himmelen över att ha Luciana här! Hon verkligen älskar att leka med henne och trots att hon bara är precis två år fyllda så kommer hon ihåg Luciana som vi träffar rätt sällan numera!
Anywas imorgon trodde jag dagen var full då vi eventuellt skulle träffa flera vänner men nu verkar inget av det bli av så vi får väl roa oss själva, men ska nog gå bra ändå :) Alex slutar ju tidigt så blir massa spring till skolan fram och tillbaka och så måste jag tvätta lite och så blir det nog parken en stund och plötsligt har dagen flugit förbi oss igen... :) Och sen är det fredag och då har jag en dejt med Anne på morgonen och sedan måste ju fredagsmyset fixas så jag och Mollie kan baka!
Jag gillar att jag fått fixat ett matschema för mig själv, det gör att jag mår bra och inte får dåligt samvete dem två dagarna jag låter mig äta sötsaker och att jag har mina två sockerdagar just efter mina fastedagar gör att det inte är lika svårt o fasta, för dagen efter får jag äta precis vad jag vill :) Okej det är första veckan men det känns toppen!!! Nu ska bara förkylningen ur min kropp så jag kan börja träna ordentligt också!



Förresten nästa vecka har barnen World book day i skolan och då ska man klä ut sig till en karaktär i en bok man gillar. Alex har valt Noddy och Jamie har valt Pettson, med lite hjälp från mig då Alex gärna ville vara prinsessa eller mamma mu. Men nja prinsessa blir inte rätt, då blir han retad och mamma mu, well ni förstår nog problemet... Hur som helst så låg jag sömnlös igår för att fundera på hur jag ska klä ut dem till Noddy och Pettson utan att behöva gå ut och handla grejer... Har fortfarande inte riktigt kommit fram till det men ska fortsätta fundera! Kanske får köpa något för att få till det... Svårast blir att hitta en mössa till Noddy outfiten och en väst till Pettson outfitten. Men får kolla runt, kanske rear dem ut mössor nu och kanske kan jag klippa i sönder något gammalt plagg för o få en väst. Alla sätt är bra utom dem dåliga ;)

Detta är Noddy

Och alla som läser här känner nog Pettson, och man får ta med boken där man hittat den man klär ut sig till så alla kan se så blir inget problem med dem i skolan heller!

Inga kommentarer: