torsdag, februari 20, 2014

En härlig torsdag

Kan inte fatta att det är fredag imorgon igen, var det inte det precis?! Men det kanske handlar om att jag ligger en dag efter då båda killarna var sjuk och hemma i måndags så det kändes som om det fortfarande var helg? Hur som helst så har vi haft en härlig torsdag med morgonpromenad med hunden och avlämning av pojkar i skolan. Lite film på hemmaplan i väntan på hon som skulle köpa vagnen men som aldrig kom och sedan hämtning av Alex. Blev kvar i parken där jag snackade en stund med en mamma till en av Alex klasskompisar från förra året. Det var riktigt trevligt, hon alltid varit en av dem få Gibraltianska mammorna som bemödat sig med engelska i t.ex. kalas sammanhang, annars är det bara spanska, spanska, spanska som gäller...
Efter parken spelade jag lite spel med Alex innan jag ställde mig för o steka pannkakor så jag kunde dra med barnen på äventyr. Nå eastern beach kanske inte är så mycket till äventyr längre men det är perfekt med hundar och barn. Finns både fotbollsplan, lekplats och utomhusträningsmaskiner förutom stranden och havet då. Vi provade på samtliga grejer, ja kasnke inte havet så mycket men vi hade picknick på stranden, lekte på lekplatsen, lekte på träningsredskapen och spelade massa fotboll på fotbollsplanen (där morsan spöade skiten ur ungarna ;). 2½-3h spenderade vi där innan Liam levererades hem och vi gick hem till våran pappa och åt lite blodpudding. Ytterligare en sak som blivit lyxmat här nere då det förekommer så sällan, blodpudding som är värsta fattigmans maten i Sverige :P

Nu har jag lyckats städa upp i kök och vardagsrum och skrivit en to do list för imorgon, för då måste jag nog städa... Suck, men man kan inte ha roligt och lata sig jämt ;)




Alex

Lek i sand

Mojmoj spanar

Militärplanet  landar efter övning (fallskärmshopp)

Mollie

Bygger bolltorn?

Mollie leker med Bluei

Swish kastar boll

Mina fyra eftermiddagsbarn, Alex, Liam, Jamie och Mollie

Alex

Jamie

Best of friends

Boys will be boys

syster och bror

Liam besteg ett tak

Liam äter

Liam

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å så många fina bilder!
Hoppas du får en underbar fredag... Inte FÖR mycket städ:)