lördag, februari 22, 2014

Parad

Idag var det founders day för scouterna, detta innebar upp och ut tidigt, iaf för att vara Lördag då dem hade samling klockan 10 på Casemates. Vi gick hela familjen inklusive hunden då det var fint väder och en lördag på stan är alltid mysigt. Först var det parad för Jamie och resten av Gibraltars scouter, vilket är förvånansvärt många. Tog ett tag för dem o samla ihop alla men sedan marscherade dem upp till katolska kyrkan som ligger en bit upp på Main street. Vi sprang på några bekanta vars son också går i Jamies scouter så det blev att vi gick med dem efter paraden upp längs med main street. Sen gick jag och Debbie in i kyrkan för att kolla medan männen och övriga barn satte sig för att fika, men Debbie och jag tröttnade halvvägs då det var dötråkigt i kyrkan då man knappt hörde eller såg något. Men vi fick höra Debbies son läsa högt inför fullpackad kyrka, mycket modig kille! Sen gick vi ut och fikade vi med ;)
Efter att paraden och kyrkan var avklarad så hade Jamies grupp utdelning av badges så jag och Alex gick på stan i väntan på att dem skulle bli klara medan övriga gick hem. Alex ville köpa en kamera för sina julklappspengar så vi gick in i elektronikbutik efter elektronikbutik i jakt på en tålig och inte alltför dyr kamera. När vi kom in i femte butiken så hade vi stort sett gett upp men han kastade fram en stöttålig, vattentålig och hyfsat billig kamera som Alex köpte :) Även jag fick tag på ett nytt linsskydd till min Canon då jag tappat bort det, perfekt! Så nöjda gick vi och hämtade Jamie och gick hem :) Sen dess har det mest blivit lunch och pyssel på hemmaplan med tvätt, kamera, filmer, trolldeg, datorspel och förberedande inför dagens middag.




I väntan på att paraden ska dra igång

Gruppfoto av Jamies scoutkår, finns några till som också deltog i paraden

Mina Killar

Polisstationen i Irish town ligger i en sån fin byggnad tycker jag

Alex nya kamera

Mojmoj ville också vara scout
Hon ville också ta kort
Och hon tog denna på mig!

Inga kommentarer: