måndag, februari 17, 2014

Teleportering tack!

Jag borde verkligen gå och sova men jag älskar verkligen dessa tysta stilla kvällar när alla sover förutom jag. Ikväll har jag pratat med både min mamma och min mormor på telefon och det var så skönt att höra deras röster, jag längtar något så enormt efter dem och resten av familjen hemma i Sverige. Dock längtar jag inte efter Sverige, jag önskar bara att jag kunde flytta alla mina nära och kära hit ner... det här med teleportering, vore det inte enormt smidigt om någon kunde uppfinna det? Då skulle man oavsett var man befann sig kunna vara hos nära och kära bara i ett swoosch! Hur svårt kan det vara liksom, kom igen nu! :)

Förutom familjen så längtar jag efter vardag, en vardag med friska barn så man kan gå ut och hitta på något under dagen. Jag är så sjukt trött på att sitta här inne, på att inte träffa någon annan än min familj. Jag älskar min familj över allt annat men det vore skönt o få prata med någon annan en stund... Dock är det lite tomt på folk o träffa just nu ändå då en är bortrest och 2 hemma med sjuka barn. Och vissa andra orkar man bara inte krusa gång på gång... Så kanske lika bra vi kör detta sjukrace nu så vi kan ha roligt och träffa vänner när dem väl kan!

Pelle ska iväg under dagen imorgon vilket försvårar situationen lite för mig men skollämning/hämtning plus hundpromenader då jag har en sjuk Alex hemma. Men sist Alex var sjuk så var ju Pelle i Sverige och då lyckades jag ju lösa det så ska väl få ihop det imorgon också... Är bara trött på att behöva lösa allt, lan det inte bara få rulla på!! Näe, jag börjar visst bli lite gnällig, bäst jag går o sover! See ya later!

Inga kommentarer: