måndag, april 30, 2012

Babbel

Det blev väldigt trevligt när Zsana o hennes 2 yngsta pojkar (5 o 7år) kom över. Dem är helt besatta i Mario Bros så tillsammans med Jamie spelade dem wii. Dem tog detta med spelet väldigt allvarligt och fick inte ett utbrott :) Bröderna bråkade en del o skrek på¨ungerska och man behöver inte förstå språket för att förstå bråken ;) Jag o Zsana snackade gojja och underhöll Alex, spelade memory o byggde tågbana. Efter 3 Timmar av hög ljudvolym och någorlunda nöjda barn så tröttnade vi och dem gick hem under protester. Det surrar fortfarande i öronen... ;) Sen var det bara nån timma innan maten skulle lagas o Pelle kom hem. Därefter rullade tiden på fort. Nu sover samtliga ungar o Pelle spelar poker. Samtidigt som jag vill att han ska vinna så vill jag att han ska sluta så han kan betala våra räkningar för jag hatar sådant. Det är bara deprimerande o se pengarna rulla iväg... Suck! men det måste ju göras, tyvärr...

Det blir inte så många djupa blogginlägg här längre, jag vet inte riktigt varför men jag antar att det handlar om att mitt liv är lugnt och harmoniskt just nu. Det är som alltid lite ekonomiska funderingar men i övrigt rullar livet liksom på. Om förkylningar och regn är det värsta som drabbar oss så räknar jag mina välsignelser och ler mot det livet gett oss! Mitt jäkla knä värker till och från men så får det vara, det är inte läge att operera det just för tillfället. Och mitt hjärta ska vi inte ens tala om, det har ställt till nog med oro o bekymmer för ett tag fram över. Egentligen skulle jag vilja säga att det ställt till med tillräckligt för en hel livstid men jag vet att det inte är sant, there will be more worring about that damn heart in the future...
Men nåja, livet rullar på här, snart ett år i Gibraltar ju! och imorgon är Mollie hela 4 månader, känns som igår det var nyårsafton och man trodde att hon aldrig skulle komma... Nu rullar hon åt alla håll o kanter och har en vilja som inte är av denna värld! Trotsåldern kommer bli kul... Men hon är helt underbar vår lilla prinsessa, jag skulle vilja pausa tiden lite så man verkligen hinner njuta fullt ut!
Jamie och Alex är också fantastiska, men det är nåt speciellt med bebistiden!

Nu ska jag sluta svamla, ha de bra så länge :D


Härlig min ;)

Inga kommentarer: