torsdag, april 19, 2012

Kroppsligt

Vi är hemma fortfarande  för Jamie hade fortfarande feber inatt, vi kör inte med termometer för man känner så tydligt på Jamie när han har feber, imorse hade Jamie också feber fast inte lika hög. Han fick alvedon och nu känns han inte varm längre och leker med Alex som om han aldrig varit sjuk. Men man vet aldrig, ska han till skolan imorgon får han hålla sig feberfri, för han har så lätt för o få återfall. Så får han feber ikväll men är feberfri imorgon så får han ändå vara hemma.

Om ni undrar vad som hände med mitt sunda leverne så tog det en paus. Höll hela februari o en bit in i mars men sen så slog förkylningarna till på allvar och jag bestämde mig för att det var okej med sötsaker på lördagarna. Det eskalerade och jag klarade inte att hålla emot sötsuget så det blev sötsaker hela helgerna och vid påsk spårade det ur helt... Motionen utblev ju också eftersom jag var så jäkla förkyld.
Men nu tar jag nya tag, jag har inte ätit sötsaker sen i Söndags och den här gången får jag väl hålla mig helt fri en längre period innan jag ger med mig. Vissa saker är okej, som en kaka ibland och juice men ingen läsk och inget godis! För det är godiset och läsken som får igång mig och behovet av mer... Så har kämpat med abstinens, ja riktigt abstinens sen i söndags. Börjar kännas lättare även fast det är svårt när man går hemma med sjuka barn och inte kan gå ut o fördriva tiden alls. Det är som att be om att småäta...
En annan sak jag lagt märke till med min kropp är att jag har ett enormt ryggsvank. Det blev påpekat när jag var gravid, inget jag tidigare reflekterat över, och då trodde jag det var pga den tunga magen men svanken kvarstår så nu börjar jag undra om mina ryggmuskler i nedre delen av ryggen har dött eller nåt... Så ska leta upp lite övningar för ryggen o träna den. Egentligen hade det varit kul o börja på gym men gym kostar pengar och tid, 2 saker jag inte har gott om o lägga på enbart mig själv.

Inga kommentarer: