torsdag, april 05, 2012

Intensiv dag

Ja det blev änna en heldag med Håkan o Trine :) Först blev det lunch på Ipanema med Trine, Håkan, Johan o Joakim - fast jag o barnen hade redan ätit så vi höll mest sällskap. Och sedan bar det av till Spelhallen med Håkan o Trine, där roade sig grabbarna tre ett bra tag med alla spel :) Jag o Trine o bebisarna satt still o umgicks ist. När pengarna och orken tog slut hos Håkan så gick vi till lekplatsen bakom morrisons. När vi kom dit vid strax efter fem insåg jag att jag måste till apoteket innan dem stänger kl 18 och jag måste hem först o hämta receptet. Snälla Trine o Håkan erbjöd sig o passa killarna o sen leverera hem dem så jag kunde springa o uträtta mina ärenden. So I did, bara jag o Mollie, en sån lyx :) Blev även en vända på jakt efter ritpapper och något att fylla ut påskäggen med som inte var godis. Tror nämligen grabbarna kommer få tillräckligt med godis i påsk med mormor o morfar Lasse på besök ;) Det blev såpbubblor som dem älskar men alla andra grejer var för stora för påskäggen så får väl bli o fylla ut med en del godis iaf ;)
När jag kom hem ringde jag Pelle o vi bestämde oss för o hänga med övriga ut o äta ikväll, fick väl en halvtimma hemma innan jag skulle möta dem andra för mat. Vi åt på Lazis, en indisk restaurang här i OV. Och när vi kom hem så var det direkt i säng med killarna och sen försvann Pelle för o spela poker med övriga killarna. När Mollie somnat så insåg jag att jag ju skulle baka bröd. Så vad gjorde jag då?! jo 21.30 sätter jag igång o bakar bröd ;) Well gjorde enkel sats av ett nytt recept jag hittat. Nu vart brödbaket precis klart o kl är 23.30. Intensiv dag indeed!
Nå brödet blev riktigt gott och nu har jag varvat ner lite så nu ska jag krypa till sängs så jag är pigga när M o L kommer imorgon vid tio! Vill hinna plocka undan lite innan dem kommer också... men Mollie vaknar ju alltid vid sju så bör inte vara ett problem o hinna det ;)
Vi ses!

Inga kommentarer: