torsdag, april 05, 2012

Svammel

Fasen vad det dammar här, jag torkar damm var eviga dag och det är ändå ett tjockt lager på bänkar och framförallt på min dator som fullständigt suger åt sig damm... Någon som har något bra trick på hur man håller damm borta?

Husmor (dvs jag) tänkte baka en större sats bröd idag men jag hann inte sätta deg som jag hade tänkt när Mollie tog sig sin tupplur då jag var tvungen o duscha så nu hinner jag inte med det. Får bli när vi kommer hem igen om jag orkar. Bröd måste vi ha och det finns inte mycket bra här i Gib. Egentligen borde man öppna ett bageri här. För när vi var på Anne o Brendans fest så hade dem "riktigt bröd" och jag hörde flera utropa "Oh real bread, I miss real bread" när dem fick syn på brödet. Så det är inte bara jag som saknar riktigt gott bröd här. Men fy för o bli bagare o gå upp mitt i natten, not my thing :S Nä jag tror jag håller mig till o baka till min egen familj endast. En bakmaskin hade inte varit fel :) hade jag varit morgonmänniska hade jag kunnat skapa en rutin med o sätta en deg direkt när vi går upp för då är Mollie alltid på strålande humör. Men nä, jag är för segstartad... Därför vore bakmaskin fin fint för då kan man förbereda på kvällen o ändå ha helt färskt bröd på morgonen.
Ja jo jag vet, jag svamlar. Jag är lite lätt uttråkad och då hamnar jag här i bloggen o skriver om konstiga saker ;) Jag inväntar lunchtid så vi kan äta lite och sen gå ut o träffa vännerna...

Det finns massa småsaker som stör o irriterar mig men ännu mer irriterande är att jag inte vågar skriva om det för att nån kanske tar illa vid sig. Nackdelen med att alla man känner läser ens blogg... Det är inga allvarliga saker o ingen jag är arg på så dont you worry :)

Gjorde en onödig investering igår och köpte Game of Thrones första säsong på bluray. Onödig på det sättet att det inte var nåt vi behövde för överlevnad men inte onödig på det sättet att vi inte använder den. Såg första 2 avsnitten igår. Vi har sett delar av första säsongen innan men det var bra o kika på det igen så man minns allt när man kommer till dem avsnitt vi inte sett. Det är en grymt bra serie! Jag hoppas inte Pelle tänker jobba hela kvällen så vi inte kan se nästa 2 avsnitt ikväll... men med Pelles jobb vet man aldrig...

Nä nu ska jag sluta svamla och göra lite nytta, har ju en hög liggande med saker som behöver lagas, har bara tagit mig igenom halva den senaste veckan så får bli lite terapiarbete innan lunch ;) Jag är itne så förtjust i att sy som ni kanske förstår...
Vi ses!

Inga kommentarer: