fredag, april 20, 2012

Lite bättre

Plötsligt händer det, Mollie sitter bredvid mig i soffan o bajsar, blöja på naturligtvis, men inte hjälpte det... Översvämning och bajs på både mig o soffan... Jackpott!!

Jamie mår bättre idag men har fortfarande feber, Alex är på ett av sina sämsta humör och jag undrar om inte febern är på väg o vandra vidare till honom... Mollie vill inte sova alls så ni kan ju gissa hur det låter här hemma hoa mig. Eller nej, ni utan barn kan nog inte föreställa er och ni med barn vill inte föreställa er det men iaf ;) Gnälligt värre är det här iaf...
Men jag har varit en bra mamma o dragit igång pyssel som dom älskar, Jamie satt i en kvart o sen orkade han inte mer. Alex han sitter fortfarande, nöjd o belåten, tills nåt går emot honom, då kommer utbrottet! Mollie sitter i sin babysitter o skriker, hon är så jäkla trött så jag hade hoppats hon skulle somna men låter inte så lovande. La henne i hennes säng förut men där har hon för gott om plats, hon rullar o vrider sig o gallskriker, kommer inte till ro :S

Förresten tror jag att jag håller på o bli skallig, tappar sjuka mängder hår :S Sommarfäller päls? Öm i hårbotten är jag också, kan inte ha tofs för den liksom luggar mig...

Underbara barn jag har!
Jamie pussade helt spontat Alex på pannan och då svarar Alex "ja älskar dig". Sötungar!!

Imorgon hoppas jag på friska o pigga barn för då vill jag ta mig till Almeda garden med hela familjen o mysa. Det är en botanisk trädgård med ett litet ynkligt (patetiskt) zoo och en väldigt fin lekplats och massa utrymme att promenera runt på bland träd och blommor utan massa bilar o skit. Det är nämligen väldigt ont om utrymme där man vågar släppa ungarna lösa förutom på lekplatser här i Gibraltar. Det är bilar och mopeder överallt och folk kör inte direkt bra... Det är därför grabbarna inte har fått cyklar här även fast dem älskar o cykla, det finns helt enkelt ingen stans dem kan cykla i närheten av oss utan att behöva vingla längs med vägar...


Dom fina blommorna jag fick av Pelle!

Inga kommentarer: