måndag, november 15, 2010

Vinter tema

Yes, så blev det vinter tema på bloggen, efter två tillfällen med snö ute så anser jag att det är vinter. Sen är det mitten på November också och det är väl ungefär då jag anser att det övergår till vinter. Bilden är tagen på andra sidan vägen vid backen upp till fjälla, men min mobil! Tänk vad fin den hade blivit om min systemkamera hade kommit när den skulle... Näää ja e int bitter... ;)

Idag hade jag träningsvärk, den ljuvaste av värk :D Jag trotsade detta o körde ett pass även idag. Jag mår mentalt mkt bättre dem dagar jag tränar så varför ska jag inte göra det?! Sen är det bara ett plus om kroppen förbättras. Men min psykiska hälsa känns viktigare, utan den kan jag inte ta tag i fysiska! Att kunna kombinera dem bägge är ju dock ultimat :) Men kan jag inte må bra utan socker kommer jag itne envisas med o låta bli det. Det har hänt för mkt det sista för att jag ska orka vara nyttig. Känns som kroppen verkligen svikit mig i år, hjärta, knä o vikt plus lite annat smått o gott. Jag hoppas att jag kan vända det nästa år! Men ska försöka mig på ett sunt liv så gott det går.

Här hemma i huset luktar det skit, ja rent bokstavligt. Det har gjort det ett tag men Pelle har tyckt att jag inbillar mig. Men i helgen med folk här har jag fått bekräftat att det inte bara är jag som känner det. Så vi har beställt tömning av avloppstanken idag, dem skulle komma innom 5 arbetsdagar, jag hoppas det blir förr snarare än senare för snart börjar jag tro att det kommer upp genom rören... Och så luktar det ju inte direkt gott...

Nu har jag försökt fylla i papper till A-kassan men går sådär, Pelle o ajg får hjälpas åt sen... Papperna verkar aldrig ta slut och innan det är klart får vi inga pengar. SÅ nu får jag fan sätta fart! Men man får det retroaktivt sen jag anmälde mig så bör inte vara nån fara. Men skulle va br ao få innan räkningarna ska betalas. men är väl o hoppas på för mkt...
Apropå ekonomi så verkar pokern gå bra för Pelle iaf o det är skönt! Men mkt tid blir det att han lägger på det. Men det får de vara värt.

Inga kommentarer: