lördag, november 20, 2010

Misslyckad

Har börjat kolla runt på utbildningar idag. För jag har insett att jag inte trivs med den jag är är. Jag älskar mitt privatliv, dvs mina barn, min man, mitt hus osv. Men yrkespersonen Nathalie finns inte... Jag har ett litet vikariat som personlig assistent och även om jag behärskar det så är det inget jag brinner för eller ens känner mig särskilt bekväm med. Och jag har drivit företag men var inte med något jag själv skulle ha valt o inget jag trivts något vidare med faktiskt...
Jag har 2 gymnasieutbildningar bakom mig, båda avslutade med halvbra betyg. Media trivs jag med men har väl insett att jag är inte tillräckligt nytänkade eller utåtriktad för att lyckas med det. Mat älskar jag men jag passar inte som kock, eller jag har itne kött på benen för o fixa det och inte jättemycket självförtroende när det kommer till o jobba inom restaurangbranschen. Jag skulle kunna tänka mig jobb på ett cafe eller kanske storkök men ser itne till många sådana jobb på marknaden... Kasnke skulle ringa runt till skolor osv o sätta mig på vikarielistor... Är en tanke tills vidare...
Men jag har väl tänkt mig att påbörja en utbildning så fort vi är klara med barn, men jag är inte klar med det ännu... Men ekonomin tryter och jag känner mig så fruktanstvärt misslyckad så nu kollar jag utbildningar iaf. Jag har hittat en passande utbildning i gbg som låter rolig o jag verkar ha samtliga kurser som dem kräver för den kursen! Det är en utbildning inom Hotell på engelska :) Jag har även hittat en hel del kurser på distans men jag pendlar hellre då jag tror att min disciplin skulle brista vid distansutb...
Well vi får väl se om jag får tummen ur o söka någon utbildning, har iaf skickat efter information vilket känns som en spark i rumpan bara det :D
Skrev nu en lapp åt mig själv så jag får tummen ur o ringa runt i kommunen efter vikariatsplatser. Även kolla på alla cafe osv!
Behöver rycka upp mig, känns som att både Pelle o jag bara gräver ner våra huvuden i sanden...

2 kommentarer:

Fredrika sa...

Bra med posotivt tänk! U rock girl! :) Kram!

Maribel sa...

Hej Nattis! Jag har ett förslag som skulle kunna funka; du verkar ju ändå veta inom vilket område du vill jobba, så mitt förslag är att du faktiskt frågar runt på olika caféer om du kan få gå där som lärling, detta genererar ju tyvärr inga pengar, men du får erfarenhet referenser och kontakter som i slutändan kan leda till ditt drömjobb. Jag har själv provat detta och det är jag väldigt glad för, det tog mig ända till USA och mitt dåvarande drömjobb! Det är värt att prova. Du ska se att det blir lättare att få andra jobb när man redan har ett :) Lycka till, jag tror på dig! Tips: Börja med att säg att du vill ha 200 arbetstimmar och referenser i lön, då ger du dem en tidsbegränsning vilket kommer att resultera i blodad tand för det caféet du jobbar på. För vem tror du dom ringer när de får ont om folk? DIG!