fredag, november 26, 2010

chansar inte

Fredag morgon, eller förmiddag snarare nu. Jag gick upp vid sex för o jobba men när jag kom ner fick jag akut ont i magen och fick sitta på toa med racerbajs en bra stund. Så eftersom C är väldigt infektionskänslig så chansade jag inte med dem där 3½timmarnas jobb utan jag valde o stanna hemma. Har sedan dess halvsovit i soffan med barnen, eller jag har halvsovit o dem har sett på tv. Har lite sömnbaksmälla idag tror jag efter o ha gått upp så himla tidigt så många dagar i rad... Det är jag inte van vid!
Har inte känt av magen sen då imorse så jag tror att jag vågar mig på sjukgymnastik iaf, har lite frågor jag vill ha svar på ang mitt knä och en spänningshuvudvärk o träna bort!

I eftermiddag ska jag nog ge mig på o putsa fönster och byta gardiner i köket. Ska nog även fixa övriga fönster om jag orkar, annars får det bli under veckan. Har inte putsat fönster någon gång i detta hus så gudarna ska vet att det behövs! Känns ovärt på nåt sätt när man bor vid havet där salt blåser in på fönsterna på 5 minuter :P
Ljusstakar o stjärnor åker nog upp idag också, så mysigt!

Igår jobbade jag och det känns bara bättre o bättre o jobba. Man jobbar ju så tätt inpå så man får ju lära känna varandra för att det ska funka.
Efter jobbet kom jag hem till dukat bord, Pelle har blivit en fin liten hemmafru ;) Fast han har inte direkt städat huset så det skulle också behöva göras. Men han har hållit ställningarna bra, dem hade bakat scones när jag kom hem på lunchen i onsdags :D
Sen igår kväll var jag på vattengympan med Emma, var skönt o träffa henne lite o snacka goja :)

Inga kommentarer: