lördag, november 13, 2010

Oväntad dag

Dagen idag blev inte alls vad jag hade tänkt mig från början men dagen blev bra!
Barnen gav mig sovmorgon till halv nio vilket var mycket välkommet! Vi trögstartade framför tvn men vid elva var vi påklädda o tog oss ut i trädgården. Jag grejade som alltid, för jag hatar o vara stilla utan att ha nåt för händerna. Fick in alla utemöbler bortsett bordet som jag inte direkt kan bära själv... O så städade jag lite i garaget och... ja ni bryr er egentligen inte :) När jag pysslat klart så blev det putta gunga åt barnen och då berättade jag för Jamie om farsdag som råkar infalla sig så som imorgon. Jag frågade vad han ville köpa till pappa och när han nämnde en viss sak som jag inte kan skriva här då Pelle läser så insåg jag att då måste vi nog åka till Torp. Råkade säga det högt och Jamie slänger sig av gungan o in i bilen :P Vi skulle till torp... så i leriga mjukisbrallor åker jag med 2 barn i leriga regnkläder till torp för o köpa farsdag-present :) Jamie var så nöjd så jag kunde inte med o dra in dem för o byta om o grejsa. Och det gick bra ändå. Det var asmycket folk på torp men jag hittade julklappar till barnen (som jag köpte med dem kollade på annat), en födelsedagspresent till Pelle o så farsdag-presenter från grabbarna då. Sen insåg jag att jag också har en pappa o då vi får besök imorgon så behövde ett besök hos pappa ske idag. Så köpte en blomma till honom och åkte till Stenungsund... Pappa var hemma som tur var :D Han blev glad över besöket och vi spenderade tiden där ute så Pappas hund behövde ut. Blev ett stopp på lekplatsen också. Sen så ville pappa fortsätta greja så vi svängde hem till mamma också :) Vi var väl inte hemma förrän efter åtta ikväll, men trevligt hade vi! Kul med impulser :)
Nu ikväll har jag sett på serier och slagit in paket, alla 24 till presentkalendern och övriga inköpta julklappar, det blev endel... Fast vi har många julklappar kvar o handla insåg jag, fast håller på o beställa 3 av dem på nätet och övriga vet jag i stort sett vad vi ska ha så går nog fort o köpa. Dyr historia blir det dock... Well, tur det bara är jul en gång om året!

Imorgon kommer mamma o mormor på besök, det ska bli mysigt!
Nu ska jag ta o krypa till kojs, see you!

Inga kommentarer: