tisdag, november 02, 2010

Ommöblering!

Blev inte att ta det lugnt trots allt, Pelle har efter ett antal utbrott på att han inte får vara i fred insett att källaren är bättre som kontor så jag blev ju indragen i ommöbleringen. Pannrummet som är ett normalstort rum med en varmvattenberedare och en liten el-panna i har sen vi tog över huset varit fyllt med 4 bord i varierande storlekar. 2 av 4 bord i dåligt skick så dem har vi idag kastat ut. Övriga saker som varit där inne har varit lådor med saker vi vill spara men inte ha framme. Dem har vi flyttat upp i ett av förråden på övervåningen. Den gamla frysen kastade vi ut och voila, vi har ett tomt rum! Var bara till o skura o slänga på några goa mattor och så såg det rätt okej in. Sen använde vi ett av kvarvarande borden till ett skrivbord o så bar Pelle o Johan ner ett av skrivborden uppifrån. In med hyllorna som har stått i garaget som vi fick för ett par veckor sen och så har Pelle helt plötsligt ett fint kontor med fönster och allt :) Innan har han haft kontoret uppe i ett utrymme som var markerat som torkrum på ritningarna. Inget fönster och inget stort utrymme. Där uppe har jag nu lagt ut en 140cm madrass och bäddat så vi har en extra bädd. Inte så mkt som gästrum utan mer som ett ställa där vi kan krypa ner då det blir för trångt i vår säng ;)
Jag är väldigt nöjd med förändringarna! Pelle får vara ifred, vi har fått ut en massa skit som vi egentligen inte behövde och vi har fått någonstanns o fly då man har svårt o sova + gästrum om någon vill sova där ;)
Men nu är jag helt slut och nu måste jag dessutom laga middag, puuh!

Inga kommentarer: