måndag, november 29, 2010

En fin dam?

Våran katt är en fin dam, en madame! Snö är inte hennes grej, hennes tassar blir våta och kalla... Så damen har inte varit ute så mycket dem senaste dagarna. Jag har inte reflekterat över detta men när jag för 3e gången hittar hennes avföring så inser jag att jag har ju ställt ner kattlådan i källaren och dit har hon inte gått... Och jaaa hon är ju för fin för snön så därför har hon gjort Alex säng och min matta till sin personliga toalett... Tack gode gud för madrasskydd och tvättmaskin! Nu har självklart kattlådan åkt upp igen så vi slipper fler överraskningar och dörren till Alex rum har jag stängt ut i fall att hon tyckte sängen var ett bättre alternativ...
Trött man blir på sådant här, men inte direkt kattens fel heller, fast man tycker ju att hon kunde offra sina tassar framför o kiss inne... Men hon är van vid att lådan finns till hands. Bara det att när jag gjorde om hallen så fick den inte plats och hon hade inte använt den sen förra vintern så jag tyckte inte det gjorde något o ta bort den. Nu står den uppe i gäst/pyssel/katt rummet där hon även har sin mat.

I övrigt idag har jag inte gjort så mycket, fick sovmorgon. Skulle egentligen ha träffat Pennan på Torp men hon är insnöad så det får bli en annan dag. Dock har jag nog nästan övertalat Pelle att vi ska åka till torp efter att ha hämtat barnen iaf. Vi behöver köpa lite julklappar och ljusstakar till övervåningen. Men vi får se, Pelle hade migrän så får se om tabletten han just tog har nån effekt.

Ikväll hoppas jag på vattengympa och imorgon får det bli o städa övervåningen, kanske även julpynta om vi fått köpt dem rätta grejerna.

Inga kommentarer: