söndag, mars 27, 2011

Söndag

Är sjukt uttråkad och rastlös, fattar inte hur jag ska orka med resten av veckan. Jag vill bara göra en spurt, packa ner ALLT och sen få flyttat. Denna jävla väntan... Och som om det inte va nog så är här kallt, 18 grader som vanligt men ikväll är jag frusen! Man kan ju packa men det kan resultera i frostskador... suck.
Har tvätt o hänga men är inte direkt varmare i källaren så springer inte direkt ner källartrappen...

Dagen har varit bra. Vi åkte en omväg till mormor för att Alex skulle kunna sova i bilen, men tror ni ungen somnade? ICKE! Men vi kom fram i tid, jag tryckte pliktskyldigt i mig en bit smörgåstårta, dem köper alltid en med skinka ist för räkor för min skull, hur kan jag då låta bli o äta?! Även fast jag tycker det är riktigt äckligt oavsett vad som ligger på... Efterrätten var desto godare, kladdkaka! Sent om sider så droppade brorsan med familj in och medan dem smaskade i sig tårtor så klämde jag på min lilla brorsdotter som nu är 3 månader. Underbart söt liten flicka måste jag säga! Kommer några bilder, men är från mobilen som envisades med o ta utan blixt så blev ingen direkt kvalitet...
Efter några timmar hos mormor så kände jag att det var dax för oss o åka hem. Självklart slocknade Alex i bilen den gången och vägrade vakna när vi kom hem så det kommer bli tiiidigt imorn.... wihooo...!

Imorgon ska vi ha avslutningssamtal med dagmamman, utvecklingssamtal antar jag. Ska bli intressant o se vad hon har o säga. Fast vi pratar ju alltid när man hämtar o lämnar så blir nog itne många överraskningar.
På tisdag är det bvc med killarna, Jamie ska kolla synen igen och Alex ska ha sin 2½års kontroll. Sista gången på bvc i lysekil, känns konstigt. Men kommer nog bli bra oavsett var vi hamnar.

Som alla säkert redan förstått så är det typ bestämt att vi komemr flytta till gibraltar, jag vågar inte tänka på det för då leds tankarna in på att vi måste packa lådor igen... Borde väl lika gärna flytta med en gång, men det vill jag inte heller... jag vill att Pelle ska prova på jobbet o landet först och jag villl att dem 6 månaders provanställning som han har ska va över innan jag rycker upp mina barn helt o hållet med rötterna...
Men iaf har jag o Pelle bestämt vad jag ska göra när jag väl är på plats i gibraltar, jag ska följa en av mina drömmar! Jag ska skriva min bok som mina tankar har fullt upp med o skapa. För första gången så komemr vi ha råd med det och jag kommer ha tid då grabbarna kommer börja i skolan! Så nu ska jag börja kolla lite efter skrivarkurser och verkligen skapa en bra story. Disciplin kommer vara det svåraste när det väl är dax och man måste ju vara "in the zone" för att få nåt bra skrivet o det är inte lätt o fixa på beställning så kommer bli en utmaning! Men fy sjutton vad skoj! Får mig att vilja flytta dit med en gång, vad fan är hemtjänsten i jämförelse med det... haha

Ja här kommer bilderna, Ellie hos Jamie :)



Inga kommentarer: