lördag, mars 12, 2011

Magsjuka

Tydligen var det magsjuka Maxim hade för inatt har barnen spytt var 20e minut :( Dock tog Pelle nattpasset eftersom jag är så känslig för spyor och dessutom mår illa när jag blir för trött. Så sen jag tog över vid åtta så har dem inte spytt en enda gång! Jag har fått i dem lite vätska och varsin yoghurt som dem faktiskt fått behålla :) Själv mår jag fint, illamående av själva situationen och trött då jag inte fick jättemkt sömn jag heller då jag var i säng efter ett nån gång men ingen magsjuka än så länge iaf. handspritflaskan är halverad efter nattens äventyr men den verkar iaf hjälpa!
Tvättmaskinen går sig varm idag med kuddar, lakan, gosedjur, täcken och pyjamasar... Självklart är alla extratäcken o kuddar nerpackade i en säck någonstans och dem flesta lakan också... Bra tajming på det hela...
Blev självklart ingen resa till Borås o Ulricehamn idag :( Jag hade verkligen sett fram emot det o Pelle också så lite besvikna är vi, men inte mkt nån av oss kan göra.
Nu får vi hoppas att Pennan klarar sig från detta elände!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

hoppas verkligen jag inte får detta hemska :( än så länge så e jag fortfarande bara förkyld iaf ;) kram krya på er!

Anonym sa...

Men va f*...kul att Maxim var på dagis i fredags då...