tisdag, mars 15, 2011

Blindtarmen

Ja så igår kväll fick Pelle väldigt ont i magen, vi trodde såklart att även han fått magsjukan... Han kunde knappt sova inatt pga smärta och det fortsatte göra ont idag på dan. Han visade mig var det gjorde ont och då tänkte jag genast, blindtarmen! Tvingade honom o ringa sin mamma men hon svarade inte så efter lite tjatande fick jag honom o ringa sjukvårdsupplysningen. Dem tyckte också att det lät som blindtarmen så han fick snällt ringa VC. När VC väl ringde upp så tyckte dem han skulel komma in direkt för undersökning och väl där fick han direkt order om o åka till Näl (norra älvsborgs sjukhus) och fick en remiss till kirurgen... Dem trodde det var blindtarmen. Så nu har vi kört honom till Näl men pga magsjukan fick jag inte följa med in så jag vet itne alls vad som händer. Eftersom en nära vän till mig höll på o stryka med i blindtarmsinflammation så är jag såklart jätteorolig nu! Även fast det såklart normalt är en lätt operation osv. Ungefär som att min hjärtoperation var en rutin för kirurgerna... men det är ingen rutin för oss! Och att inte veta nåt gör bara oron större. Pelle lovade att ringa men än så länge har jag inte hört något... Kanske fick han opereras med en gång eller så fick han vänta en massa, är ju inte ovanligt på sjukhus...
Och som om detta inte var illa nog så ska vi få vårt nya hus imorgon, så vi får fixa fullmakt. Och min pappa har lovat o följa med mig... Barnen vet jag inte vart jag ska göra av, ska se om man kan fjäska med dagmamman eller nåt...
Suck, jag är väldigt orolig just nu!

Inga kommentarer: