torsdag, mars 31, 2011

Avsked

Idag har vi fått säga några "hejdå" och det känns lite tråkigt. Jag har jobbat vad som troligen blir mitt sista pass hos C, även fast jag inte kände mig helt bekväm i början där så har kemin mellan mig o C stämt bra och vi har alltid haft trevligt när jag jobbat. Och nu känner jag mig riktigt ledsen över att behöva sluta där :( Men har sagt att om hon har något långt pass som hon inte kan få nån till så får hon gärna ringa... Jag kommer sakna både C o lilla J!!
Sen så har vi fått säga hejdå till dagmammorna. Ingen av oss kunde väl riktigt smälta det o AL sa "det känns som ni bara ska på en lång semester". O jag håller med, kändes inte direkt definitivt. Men vi kommer hälsa på så är ju inte direkt hejdå för alltid... Helen blev rörd till tårar när hon fick en blomma i avskedspresent. Känns bra att det inte bara är jobbigt för oss... Men grabbarna tog det bra, vi gjorde inte så stor grej av det. Dem hade fått varsin bok av AL som dem var väldigt stolta över :)
Även fast det är jobbigt så avslutar vi detta kapitlet i livet och håller på o påbörja ett nytt och det känns spännande :) Lysekil är inte ett avslutat kapitel för jag är övertygad om att vi i något skede i livet kommer att återvända hit för vi älskar denna plats på jorden! Men denna tiden här håller på o avslutas, huset här i Lyse, dagmamman, jobbet, och allt som tillhör.
Vännerna hoppas jag vi har kvar, iaf dem som är riktiga vänner och i slutändan är det ju bara dem vännerna man vill ha kvar!
Ett nytt kapitel ska skrivas och jag försöker se framåt idag fastän jag sörjer det jag lämnar bakom mig.

Inga kommentarer: