onsdag, mars 30, 2011

Onsdag, 3 dagar kvar :)

Idag har jag varit hemma o grejat. Alex tjatade om att få gå ut från det att vi gick upp tills dess att jag faktiskt orkade göra mig i ordning o ta mig ut med ungarna vid elva :P Medan dem cyklade så passade jag på att sandpappra och måla badrumsskåpet till badrummet vi håller på o få renoverat. Pelle har övertalat mig om att det är bästa lösningen även fast jag desperat försökt få honom o förstå att man kan sätta upp en enkel spegel på väggen. Men skåpet blev faktiskt riktigt bra och kan nog bli snyggt till våra andra badrumsmöbler :) Den som lever får se. Blir budget renovering av det badrummet då vi egentligen inte har kassa till ett nytt dass, handfat, blandare osv så vi försöker snygga upp det befintliga ist. Men grunden med våtrumsmattor osv blir iaf ordentligt gjort o det är ju det viktigaste! jag hoppas mattläggaren varit där idag och lagt in mattorna så snickare o rörläggare kan göra sitt imorgon och på fredag så vi har badrummet klart nu när vi flyttar in!
Självklart tröttnade ungarna på att vara ute innan jag hade målat färdigt så dem gick in själva... Det är inget problem men lite irriterande när dem tjatat sig till o få gå ut och så vill dem vara ute kanske 45 min innan dem ger upp...
Men när vi alla var inne igen så la jag Alex som var supergnällig och fixade lunch till mig o Jamie. När jag pausat en liten stund så satte jag igång o putsade fönster, vart jättenöjd med o ha putsat nästan alla fönster tills jag insåg att vi har ett helt källarplan fullt med fönster :P Så det får bli ett projekt för imorgon eftermiddag. På förmiddagen ska jag jobba hos C :) Mig verkar hon inte bli av med så lätt! Men lär väl bli typ sista gången med tanke på hur nära flytten det är.
Iaf när jag väl fått liv i Alex igen så fick dem lite mellanmål och sedan gick vi ut igen, Pelle har varit iväg till Uddevalla o servat bilen. Man får ingen lånebil så han har spenderat 4 timmar i Uddevalla utan bil... 6000kr fattigare blev vi också, helt sinnessjukt!
O när Pelle kom hem så gick vi över till grannen där vi var bjudna på avskedsmiddag. Det var trevligt och grabbarna var inte det minsta blyga :) men vid halvåtta gav vi upp och gick hem till oss igen. Ska bli tråkigt o flytta ifrån världens bästa grannar men ska ändå bli sjukt skönt att få flyttat! 3 dar kvar o sen är det över!

Inga kommentarer: