onsdag, januari 23, 2013

Over done it



Idag mår jag bättre och det har jag firat genom att gå halvvägs till skolan med en hostande och gråtande Jamie bara för att vända om då han verkligen inte verkade vara i form för skolan...
Sen har jag diskat, strukit pärlplattor, bytt lakan i myshörnan, dammat, dammsugit och tja lagt var sak på sin plats så nu är jag helt slut. Yrseln är tillbaka och jag tror att jag har "over done it" bara lite... Men det känns så skönt att ha rent runt omkring sig! Den här förkylningen har helt däckat vår familj, Jamie har varit hemma från skolan i 1½ vecka snart... Pelle har legat hela förmiddagen och sovit för att han mådde så kasst och Alex som sovit 14h ser ändå ut som om han skulle kunna somna när som helst... Mollie sover igen efter att ha lekt en timma på "ipren", vi fick i henne lite ersättning och ett glas vatten igår genom att mata henne med spruta och det verkar ha hjälpt henne även fast hon fortfarande är långt ifrån pigg. Hon sov i sin säng inatt eftersom vi provade min teori om musik, vi satte på musik som spelade hela natten och det höll henne lugn. Hon är så musikalisk :)
Resten av dagen ska jag ta det lugnt, om jag kan nu när rastlösheten har kommit tillbaka...

Inga kommentarer: