fredag, januari 11, 2013

shopping

Jag skulle ju skriva om hur lätt det har varit att hålla sig från sockret denna veckan trots en månads frossande, knappt abstinens eller suga alls men så idag... Efter illamåendet och att jag nästan spydde så åkte en snickers ner och sedan blev det pannkakor till middag och nu sitter jag här med en godispåse och öser i mig. Nå det är ju faktiskt fredag och efter att ha öst in i 5 minuter så är jag faktiskt illamående, igen... Så det blir ju inga stora mängder, men ändå...

Idag efter att ha hämtat Jamie så for vi till Spanien och toys'r'us för att spendera killarnas julklappspengar, coh det gjorde vi. Alex hittade ett par rullskridskor, han hade faktiskt bestämt sig redan innan vi åkte att det var det han ville ha, då han såg det på carrefour häromdagen så ja så fick det bli. Alex har annars enormt svårt för att bestämma sig men idag var det Jamie som stod för den biten. Jamie var också inne på rullskridskor, eller en scooter, eller toy story prylar, eller tv-spel men tillslut hittade vi en bilbana med figurer från Mario kart som han blev väldigt kär i, den ksotade mer än han hade i plånboken men jag vet att han kommer få pengar i födelsedagspresent och han har pengar i förvaring som han hade tänkt sätta in på banken så jag sa att det löser vi.
När vi kommer ut så ser han att han fått prinsessan och Mario och inte Luigi och Mario som han hade sett inne inne i butiken, prinsessan ville han ju inte ha... så som den snälla mamman går jag in och fixar trots att jag typ kan 10 ord spanska och dem typ lika många på engelska...

Sen ikväll har jag suttit och svurit över den förbannade bilbanan i 1½ timma innan jag fick ihop den efter att ha byggt om den ett antal gånger eftersom fel bitar hamnat på fel plats... Ja mitt eget jäkla fel... blodiga fingrar och värkande rygg, men så väl värt det när man hör glädjetjuten och skratten från killarnas rum! Har precis fått dem i säng nu och jag tror fasen att jag ska lägga mig jag med, är helt jävla utmattad... undrar om jag inte hart nåt i kroppen som ställer till det för mig idag...

Imorgon blir det en runda i Spanien med bilen, vet inte vart men vi hittar nog på något :) Och sen imorgon kväll kommer Daniela och Marco över, när barnen är i säng, för att bara umgås! Ska bli himla trevligt, vi passar på nu medan Dani's föräldrar är hos dem o hälsar på och kan sitta barnvakt :)

Lyckan när den är klar och man får provköra!!


Mario kart bilbana!


Alex ombyggbara  rullskridskor, dem kan alltså bli inlines sen

Inga kommentarer: