onsdag, januari 16, 2013

Uttråkad.nu

Fördelen med sjuka barn är att det blir väldigt fint städat här hemma, nackdelen är ju förstås att jag är så uttråkad att jag måste ta tag i storröjningar. Idag har jag betat av köket, inte inne i skåpen iofs, det kanske jag får ta imorgon eftersom Jamie fortfarande har feber och blir hemma imorgon också... Jag har även städat upp i vårat sovrum. Staplat resväskorna där dem ska stå och städat Pelles skrivbord och stoppat in rena kläder i garderoben... Sånt där som jag skjuter på men som nu blir gjort för att det är roligare än o sitta vid datorn och vänta på nya statusuppdateringar på Facebook... Ja så tråkigt har jag det... Fast så tråkigt har det inte varit hela dagen för Anne var här i förmiddags i 1½h, och det var mycket trevligt! Och sedan spelade jag o Jamie Alfabet vilket var kul tills Mollie blev lite hagalen med brickorna och inte hjälpte till på ett trevligt sätt längre... Men sen har Jamie blivit hängigare igen och Alex har ju som vanligt gnällt när något gått fel och Mollie har haft lite ont i sitt svullna öga så hon har också gnällt en hel del. Inte för att klaga eller så, eller jo faktiskt, sjukt tråkigt är det med sjuka barn! Sådeså!

Sen drar det in massa regnmoln också så ingen vacker blå himmel att titta på eller värme att släppa in... Ja men det här blev ju ett roligt inlägg, ni som läser känner säker att ni har det rätt bra hemma i Sverige idag ändå ;) haha



Jamie vann första omgången


Team Mollie o Nlie


Mollie hjälper till...


Mys i myshörnet


Mollie och Alex leker


And off they go!

Inga kommentarer: