tisdag, januari 15, 2013

Fy satan!

Åh herregud vilken jäkla morgon vi har haft på det här stället, jag har alltid trott jag kunde hantera situationer som den här på ett bra sätt men idag har jag motbevisat mig själv.

Jo alltså Mollie är en liten klätterapa och hon klättrade och ramlade imorse precis när Pelle och Alex skulle gå till skolan (Jamie är hemma pga feber), Hon fickett riktigt fult jack mellan ögonlocket och ögonbrynet på sitt vänstra öga och vi konstaterade att hon nog behövde till sjukhuset. Så jag klädde på oss och tog oss till sjukhuset, ingen lång bit o gå då det ligger i huset mitt emot oss som tur är med en sjuk Jamie. Vi fick komma in och dem bestämde att såret skulle limmas. Det gick väldigt fort och första köret med limmet gick fint och det såg perfekt ut men sen kom det lite för mycket lim och hon fick börja torka. Då kände jag hur kallsvetten började komma på mig. Sen sa hon att det var klart men Mollie grät och kunde inte öppna sitt öga... Jag blev så himla rädd och såg framför mig hur Mollie skulle bli enögd eller hur dem fick använda starka medel för att öppna ögat på henne så hennes syn blev nedsatt eller nåt och ungefär där svartnade det för mig. Jo jag svimmade... Stackars mina barn, lilla Mollie med sitt öga och en mamma som bara glider iväg i dimman och stackars lilla Jamie som hör sin lillasyster gallskrika och ser sin mamma sjunka ihop i en hög utan att förstå något alls... Men det gick bra, dem tog Mollie ifrån mig och hjälpte mig upp på en brits. Dem fick även upp Mollies öga utan några men. Vi gick därifrån väldigt chockade, Mollie sår ser betydligt bättre ut och jag och Jamie har tryckt i oss varsin påse godis, sett på film och nu spelar Jamie Wii... Vi mår okej men jag blir lite illamående och stressad bara av o skriva ner det här.

Nu kan dagen bara bli bättre!!



Typ sämsta bilden på Mollie ever men såret syns, efter limningen


Mollan, inte så bekymrad över sitt sår längre


Chockad Jamie ser på film med en stor skål godis 

Inga kommentarer: