lördag, januari 26, 2013

Fullmåne?

Lördag idag fastän det känns som söndag eftersom alla var lediga igår, oh well bara bonus att det bara är lördag iaf :) Vi har spenderat dagen med att handla, ja okej bara en del av dagen men blev inte så mycket gjort resten av dagen, inte för mig o barnen iaf. Mest pga att jag har haft en dundrande huvudvärk... Efter värktabletter o en dryg liter vatten släppte det aningens så vi kunde äta lite macka och sen en massa glass. Har nämligen fått köra på lite frys tömning här för att få plats med det vi handlade :P Stora glasslådor som är halvfulla går fetbort och det var det ingen som grät över här hemma  :) Efter att ha slängt lite gamla saker också och förpackat köttet vi köpte på smartare sätt så finns det till och med plats över i frysen! Not bad at all...

Imorgon blir det kalas på eftermiddagen så förmiddagen ska spenderas med o städa plus att jag tänkte baka lite kanelbullar o bjuda på, får se om utlänningarna (ej rasistiskt menat) vågar prova, nå jag vet iaf att svenskarna kommer äta med god aptit! Annars är tårtor inköpta och lite annat gott så kalasgästerna kommer inte gå lottlösa oavsett.

Annars så är vi numer feberfria hela bunten och mår väl bortsett hosta o snuva rätt så bra. Jag är fortfarande helt täppt i näsan och känner i princip ingen smak dock... Det är väldigt tråkigt!
Barnen hatar sin penicillin men dem tar dem, dom är duktiga med sådant! Jamies kur är faktiskt slut efter imorgon!

Ser ut som fullmåne ikväll, det är väldigt vackert när den lyser över hela the rock med sitt vita sken. Personligen hatar jag fullmåne, jag sover alltid sämre och mår psykiskt sämre när den är full, märker det även på barnen som sover oroligare vid fullmåne... Men den är vacker!


Testsitter F1 bil på Carrefour där vi handlade

Inga kommentarer: