fredag, november 30, 2012

Fredagmys indeed!

Tja att få sova 7h i sträck hindrar inte mig från att somna med min prinsessa en stund, men har väl några timmars sömn att ta igen. Sen verkar jag ha haft nån liten magbakterie idag för allt har liksom runnit igenom mig, det blir man också lite matt av...
Förutom att sova lite så har jag väl kanske inte gjort så jäkla mycket. Jag har hämtat mina barn i skolan i 2 omgångar och jag har värmt fryst pizza till middag, godare än det låter jag lovar!
Vi har faktiskt haft en underbart skön kväll med fredagsmys. Först då med pizza och cola, sen bad och lite spelande, skypande med familjer och inte alltför mycket bråk och gnäll. Till och med Mollie höll humöret upp till klockan 20 idag! Läste min gamla bok som jag fick av mormor och Bertil (RIP) 1987 till godnattsaga, en julbok som har helt underbara bilder som man kan sitta och titta i hur länge som helst för att man hittar hela tiden något nytt. Jag älskade den som barn och jag älskar o läsa den för mina barn :) Så ett bra köp av mormor!!
Och nu sen barnen lagt sig så har jag o gubben myst framför "uppfinnarna" med en skål gotta. Ändrade om min julskyltning här i hemmet igår så nu är mys stämningen på topp när det är mörkt ute :) Så ja, fredagsmys på hög nivå! Nu är även gubben i säng och jag njuter av lite egentiden, man får passa på eftersom morgondagen är enda dagen denna veckan jag får sova hur länge jag vill :) Nåja inom rimliga gränser iaf. Men summa kardemumma är att jag kan va uppe lite längre än normalt :)

Imorgon ska vi på kalas, längre än så är inte imorgon planerad men jag tror dagen kommer rulla ifrån oss oavsett :) Funderar på o göra en pepparkaksdeg så vi kan fira in första advent genom o baka pepparkakor och lussekatter, vore ju mysigt! Och isf är även söndagen planerad :)

Förresten kom det regn i förmiddags så mitt väderknä verkar fungera... Appen säger sol imorgon så jag hoppas den har rätt så värken ger med sig snart! ;)

Tog lite bilder idag, enjoy!

Prinsessan och hennes mamma somnade lite på eftermiddagen :)

Hämtning av Jamie avklarad, bröderna bråk tillsammans utan sura miner

Alex är hejjare på att göra oförglömliga miner, här tillsammans med bror och syster


En mer neutral bild på mina fina barn


Mami och Alex smajlar upp sig


Mollan i solen, men kallt ändå


Älskar denna bild på finaste Jamie!!

Inga kommentarer: