tisdag, november 27, 2012

Rutiner?

Idag var tanken att jag skulle vara hemma med Mollie så hon fick sova i rätt tid och äta ordentligt under dagen. Dock blev det inte så då jag fick en tid hos doktorn vid halv elva för att få nya recept, det tog mig 5 minuter men var ju ingen mening att gå hem igen innan Alex skulle hämtas så shoppade lite julklappar och kollade efter jacka till mig. sen hörde Camilla av sig och sa att dem gärna kom hit i eftermiddag så när jag hämtat Alex blev det hem och städa och lägga Mollie som inte sovit middag ännu... så mycket för bra sömnrutiner suck... Men hon sov väl sammanlagt 1½h och jag fick städat så det var bra. Men så fick jag sms om att familjen B glömt sina pass så vi fick gå och möta dem i Spanien ist. Blev mycket lekparkshäng, lite strandpromenerande och sedan middag på McD innan dem åkte hem o vi gick tillbaka till Gib. Nu är Pelle och jobbar ikapp det han missade i eftermiddags och barnen sover så jag har lite Nlie-tid. Det har jag spenderat med o klicka hem lite fler julklappar, se på serier och njuta av lugnet.

Har varit kyligt idag, tunna mössor letades fram och vantar hade nästan behövts. Winter is coming... Men det är ändå stundvis ok att gå i bara tjocktröja så länge solen skiner :) Häromdan sprang Jamie runt i t-shirt på lekplatsen så det är ju inte direkt svenska vintern, snarare svensk sommar, haha :D Men för oss som vant oss vid klimatet här så 'är det kallt. Nio grader imorse och Alex tyckte det var så kallt att det nog skulle börja snöa snart :) Sötnos!

Idag bjuder jag på några bilder :)



Mollie gungar och solar sig

Nova ska gunga

Jamie och Emilia gungar

Syskonen W


Strandpromenix med rock of Gib i bakgrunden

Jamie allvarligt skadad på pappas Axlar och Alex o Nova hand i hand

Solkusten

Hav o strand

Alex o Nova kollar på havet

Inga kommentarer: