måndag, november 12, 2012

We cant catch a break...

Tyckte Alex var rätt grinig idag när jag hämtade honom och mötte Daniela i parken. Men inte förrän han kröp upp till Pelle när vi mötte honom för lunch kom det fram, genom Pelle då, hur varm han var och att han nog hade feber... Jorå så nu ligger han däckad här på soffan sen klockan sex då han gav upp... Innan dess höll han sig tappert över kanten. Daniela och Luciana följde med hit efter att jag hämtat Jamie så blev lite lek för barnen och lite mer skitsnack för mammorna men till slut tog dem dryga 38 graderna ut sin rätt på Alex alltså. Men om man bortser Alex feber så har dagen varit bra, det har varit väldigt trevligt o hänga med Daniela :) Solen har varit framme hela dagen också, det hjälper!

Det finns andra saker som har påverkat mig här i Gib det sista också men jag känner att det börjar ändras till det bättre. Troligen mest pga min inställning till det, för jag känner att jag inte orkar deppa över saker som jag i slutändan inte direkt kan påverka iaf. Så varför inte njuta av det goda livet ger mig ist för allt det negativa om händer runt omkring mig?! Så jag tänker njuta av mina fina barn och min underbara man i första hand! Jamie har börjat lägga sig senare än sina småsyskon och jag älskar den där timmen med bara honom vaken! Vi har så otroligt fina barn, Jamie är så klok och stor nu! Och Alex är så väldigt omtänksam, det är inte en gång han har berättat för mig hur fin jag är efter att jag kommit ut ur duschen och satt på mig nåt han tycker är speciellt fint :) Idag fick jag frågan av nån av pojkarna om jag hade nya jeans, dem var snygga! Och jodå, sprillans nya byxor har jag på mig idag, tack mamma! Dem sitter som gjutna, min röv ser inte längre ut som kinesiska muren. Vet inte om det är byxornas förtjänst eller många sockerfria dagars!? Kanske en kombo eftersom det är ett par väldigt fina jeans ;)
Fick återigen höra både i torsdags och idag att jag tappat mer i vikt, fast kanske inte så jäkla underligt, så mycket som jag varit sjuk och så lite som jag ätit... Men kul o höra iaf :)

Nä enough is enough, nu orkar jag inte mer!


Min kvällsmat, kantarell omelette :)
A very excited baby girl in a swing... ehum..
Lekparkshäng
Alex
Bestiger lekställning
ro ro ro din båt...

Inga kommentarer: