lördag, november 03, 2012

Sthlm o sjukdom

Ursäkta låg uppdateringsgrad här i bloggen, har änna varit upptagen... Alex har åkte på värsta halsflussen eller nåt sånt, han har haft hög feber och knappt kunnat svälja sen i torsdags. Hans farmor som är sjuksköterska fixade penicillin via telefon men han är fortfarande helt däckad. Lilla gubben! Hoppas han piggar på sig för annars kommer flygresan bli ett helvete...
Han var alltså däckade i torsdags också så vi var strandade hemma hos mamma o Lasse så jag passade på o städa efter oss och damma o dammsuga lägenheten, tvättade även upp alla lakan å blev 3 maskiner med tvätt. Kände mig rätt duktig :) Sen fick jag hämtat ut mitt pass som faktiskt hann bli klart i tid! Och så spenderades dagen med o vänta på Pelle som blev väldigt sen pga olyckor på vägen. Klockan var nog halv nio innan vi kom iväg från Stenungsund och klockan hann bli tre innan vi låg i sängen i sthlm, men fram kom vi!

Igår var vi trötta, jag o Mollie sov middag i 3 timmar och sen på eftermiddagen blev det en promenad med farmor som var ledig. Tur vi har dubbelvagn i sthlm! Jamie hittade balansen på cykeln och kan nu cykla utan stödhjul!!! Min stora kille :)

Idag fick jag sovmorgon då Pelle gick upp med barnen så var nog inte uppe ur sängen förrän halv elva, väldigt skönt!! Sen har jag varit o handlat med farfar o Mollie inför kvällens middag o efter det har det varit städning, matlagning och dukning som stått på schemat. Om ett par timmar kommer hela familjen på middag, ska bli supermysigt!

Bilder utan inbördes ordning från igår:

Nalle väntar utanför kyrkogården där vi tände ljus
Nalle o Mollie bondar lite
Promenad
Nallen
Alex på alvedonkick :)
Vi hitta en badboll
Ett ljus i mörkret på kyrkogården
Jamie redo för promenad
Sol hade vi!
Nakenfisen röjer
Sunset
Alex i vagnen
Mollan!
sjön vi gick förbi
Jamie o cykeln
No hands på farmor!
Härligt ljus på härlig gångväg
Lite starthjälp
Grisebjörnen
Kyrkogården med marshaller i muren

Inga kommentarer: