söndag, november 25, 2012

Fotboll, julpynt, julklappar och levnadskris

Idag har varit "one of those days"... Verkar som varje helg har en sådan dag, alla är irriterade o trötta och inget blir som man hade tänkt. Men jag och Jamie har fått lite egentid med mer julbloms inköp, upphämtning av mina Ikea saker som Nina snällt nog handlat åt mig och lite fotbollsspel som resulterade i att mamman sparkade ner bollen i vattnet så vi fick köpa ny boll... ops... Blev sedan mer fotboll nere på gräsmattan med båda pojkarna medan slappisPelle satt framför tvn, något som han gjort hela dagen.... Nu är han dock ute på någon arbetsmiddag. Samtliga barn är äntligen i säng så jag antar jag ska ta tag i disken och sista julpyntandet om en stund... Fast är inte så fasligt pyntat här, det är bara ljusstakar och julblommor så här långt. Ska väl kanske köpa några tomtar o ställa ut också, hjälpa julkänslan på traven lite! Inte helt lätt när det är ca 18 grader varmt ute och det står palmer överallt. Dock vill vi inte köpa på oss för mycket pynt förrän vi är övertygade om att vi stannar här länge... Och vi är inte övertygade om det för tillfället...

Mollie har haft feber idag igen, plus att hon fått utslag över hela kroppen så jag gissar att hon har tredagarsfeber. Blir dock utslagen värre och febern inte ger sig så får vi väl ta en vända till doktorn. Men jag är inte så förtjust i att gå till doktorn stup i kvarten, alla här nere springer dit så fort något avviker medan jag är sådan som drar mig för det. Har nog spenderat lite för mycket tid hos läkare i mina dar... Inte för att jag inte går dit om det inte verkligen gäller, men lite feber o utslag får inte mig att springa ner dörren hos doktorn :) Och ni som går till doktorn hela tiden, det är inget fel med det, det är bara inte så jag gör, så ingen tar illa vid sig. Tydligen kan man ta illa upp vad man än skriver...

Sitter här o är lite julklappsbesatt igen. Jag vet vad jag ska beställa till alla men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga då vi ska beställa dem hem till Pelles familj i deras namn så dem kan hämta ut dem, men det är ju vi som ska betala... Alla verkar kräva personnummer av olika anledningar och dem kan ju inte jag... SÅ jag får liksom aldrig beställt och Pelle är ju aldrig hemma när jag sitter med det här, typiskt som sjutton... jag vill bara få allt beställt så jag kan slappna av! Har även hittat en julklapp till Pelle som jag ju inte kan beställa när han är med... Och så trodde man att det skulle vara lättare att beställa sina julklappar online?! Suck! Hjälper ju inte att det ska beställas från 5 olika sidor heller... Oh well, jag har iaf rätt bra koll på vad som ska köpas, det är det inte alla som har :D Imorgon får vi nog sätta oss ihop jag o Pelle o få detta överstökat så jag kan börja fokusera på annat!

Andra funderingar kring livet är var man ska bo och hur man ska leva. Jag vet inte vad jag vill, jag vet att jag inte vill att mitt äventyr ska ta slut här och nu. Jag saknar min familj och mina vänner men jag är inte redo att leva Svensson livet i Sverige ännu. Men mina barn säger att dem vill flytta till Sverige igen, dock vill dem flytta till sthlm där varken jag eller Pelle vill bo så dem skulle väl bli besvikna om vi flyttade hem till Stenungsund iaf... Jag vet att Pelle har lite hemlängtan han också men jag vet inte vad han skulle jobba med hemma... Det är många funderingar kring detta nu. Jag hoppas att 2 veckor i Sverige ska bota våran hemlängtan så vi kan fortsätta med livet här i Gib där vi ändå trivs bra! Så att vi kan få ett par år till så barnen har engelskan säkrad i bakhuvudet och jag får leva ut min dröm om att bo utomlands. Annars blir bara risken att vi hamnar i något annat land. Fast känner jag oss rätt så kanske risken för det är rätt stor ändå... Både jag o Pelle drömmer om USA, men det ligger ju så långt borta... Och då måste man ju lycka få ett jobb där också... Tja, mycket funderingar just nu som sagt...

Inga kommentarer: