onsdag, november 07, 2012

regn regn

Jag sitter här och huttrar och lyssnar till regnet utanför, vinden viner som satan och jag fattar inte hur jag ska förmå mig till att gå ut en gång till i det... Tänkte torka våra regnkläder med torkprogrammet i tvättmaskinen så kastade in allt när vi kom hem förut men lyckades få in fel program, den blött ner allt igen o sen centrifugerade den inte efteråt så allt blev blötare än innan... Vet inte hur jag får till endast centrifug på maskinen så har kört torkprogrammet sen dess men det är givetvis inte torrt på långa vägar...
För Alex löser det sig då hans vanliga jacka är rätt regntät och vi har ett par försmå regnbyxor liggande som får funka för denna gången. Mollie håller sig torr i vagnen men jag har bara den jackan... Får isf bli paraply men jag vet inte hur många trasig paraplyer jag har sett sticka upp ur papperskorgarna längs med vägen... Att åka bussen är givet men man lyckas bli blöt ändå och jag är rädd för att bli bombförkyld igen, orkar inte vara sjuk mer!
Nå bara o ta sig i kragen, väcka surpuppan Mollie, få på Alex hans kläder och ge sig av. Pelle kunde inte hjälpa till heller tyvärr... Huga!


Oh rainy day
Lek o bus
Mollan

Inga kommentarer: